Jump to content

Mitt bygge


klas

Recommended Posts

Intressant! Jag har samma lösning på min Seven, fast med en Opel C20XE. Vad har du för drivaxlar och spindlar bak?

Jag använder Volvo 360 bakaxel, som har samma delning som Opel 4-100.

Link to comment
Share on other sites

har jag förstått det rätt att du bara använder 360 bakaxelhuset... är det från en 4 växlad eller en 5 växlad modell?? kardan medbringaren blir det 240??

växellåda???

snyggt bygge :thumbup:

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Vilken av mcsorley-ritningarna körde du med? Och hur var ditt intrycka av kvaliteten på ritningen?

De som finns på nätet +4" men bara breddat 60mm (om du förstår).

Gjorde en ritning i cad på bottenramen som jag sedan printade ut i skala 1:1, vilken användes för att få bottenramen rätt.

De stämmer inte hel men ändå lätt att förstå. Det finns ju länkar på forumet till svenska cadritningar som skall vara hel rätt. Då behöver du bara ha ett program som kan visa dwg filer att kunna öppna dessa.

Link to comment
Share on other sites

har jag förstått det rätt att du bara använder 360 bakaxelhuset... är det från en 4 växlad eller en 5 växlad modell?? kardan medbringaren blir det 240??

växellåda???

snyggt bygge :thumbup:

:racesmile:

Ärligt talat är jag lite osäker, men jag har för mig den var 4 växlad.

Kardan är också från 360.

Växelåda är 4-växlad från 240

Men har också en B23 med 5-växlad låda, som jag skall passa in, så jag kan använda både B21 4-växlat, B23 5-växlat är det tänkt.

Där emot inte B230 som blir för stor och hög samt lutar för mycker åt sidan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...