Micael Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Efter banåkningen på Gelleråsen är mina skärmar och noskon fulla med mygglik och gummirester. Hur får man bort det på ett bra sätt utan skada plasten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 finns medel att köpa för just detta och asfaltsstänk... vet dock inte vilka som är bra och vilka som är dåliga.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Jag använder Biltema's Båtcleaner, funkar superbra. http://www.biltema.se/products/product.asp...p;iItemId=86973 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 24, 2006 Author Share Posted August 24, 2006 Då får det bli en tur till biltema då. Eller funkar vanligt "turtle hull cleaner" tro? det borde ju vara typ samma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Använd båtgrejer så är alt frid och fröjd. Till myggor och dylikt använder jag en sk mirakeltrasa det funkar kanon jag använder den för målade ytor. Putsa väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNIPER Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Fönsterputts funkar bra på min MChjälm så det borde funka till din noskon. På mcbutiker brukar det finnas speciella medel för att ta bort flugor och de brukar lukta amoniak så jag antar att det till största delen består av fönsterputts!! Mvh Albin Birath Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Jag kom på en varning använd inte insektsbortagninsmedel utan att läsa på förpackningen oj :( vad det gjorde aluminiumet fult Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Brukar funka med k-sprit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 (edited) Prick-bort är en bra avfettning annars. Vanligt bilvax är bra för att få bort fluglik. Edited August 24, 2006 by apex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 24, 2006 Author Share Posted August 24, 2006 Jag har investerat i en "turtle Hull Cleaner". Ska testa den i kväll så kommer jag med en rapport sen Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 24, 2006 Author Share Posted August 24, 2006 Hull cleanern funkade utmärkt. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 Jag använder alltid Biltemas högtryckshampo, tycker det är ett supermedel. Blanda 1 del shampo + 5 delar vatten, så har du en bra blandning för bilen, köket, cross-cykeln m.m. Kostar bara 65:-Kr. för 4 liter koncentrat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 jag har tidigare på bilar använt diskmedel t.ex. yes. och duschat på sedan väntat 5-10 minuter så har det löst upp flugliken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 man kan lägga på en fuktig frotte handuk och låta den ligga på en kvart 20 min så löser det upp mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 ja det primära är fukt o tid. man behöver inte ha starka medel som ska verka på sekunden. det är likadant med bränt vid spisen. häll på lite vatten medan man äter så har det löst upp sig när man ätit klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts