Acke Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 ja va på biltema igår så de blev koppar/nickel 5 meters därifrån.. köpte även ett 30 Ah gräsklipparbatteri så vår la se om de räcker.. får la bli att köpa ett till annars å seriekoppla.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 Du menar pralellkoppla? annars får du 24volt och 30A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 18, 2006 Author Share Posted August 18, 2006 mycket möjligt... nu förstår ni varför jag lejer bort eljobbet.. :P :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malkolm666 Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Klart att ett 30Ah gräsklipparbatteri från biltema räcker, jag kör med det i min bil (Honda), det är nog bara på vintern vid kall starter som det kan vara lite litet. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 låter bra för jag inser nu att mitt nyinköpta bilbatteri tar för stor plats, funderar på 2 MC-batterier som jag kan placera ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Det räcker nog med ett batteri! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 ja börja me ett då det är enkelt att köpa ett till om de behövs.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelle Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Märkligt !!!!!!!! Hur kan en tråd som handlar om bromsrör helt plötsligt handla om batterier Jag förstår ingenting ?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 En konversation som startar med hur vädret är slutar sällan med hur det var. Typ. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 hi hi perfekt definiering av ämnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 24, 2006 Author Share Posted August 24, 2006 splitade tråden då den spårade ur från orginalämnet... orginaltråden finner ni här.. ( http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4127 ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts