Drake Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Sierran har väl 1468mm spårvidd, men vilken inpressning (ET) har fälgarna? Har hört siffran 41mm, kan det stämma? Har jag räknat rätt om det isåfall skulle bli 1550 mm mellan anliggningsytorna (bromstrummorna)??? Nu har jag slängt mina trummor för att konvertera till skivor och skulle behöva veta hur mycket trummorna bygger. Kan dessutom tipsa om en som kortar drivaxlar för 550:- Mannerfeldts mek. i Rosersberg, Stockholm Mycket tacksam för svar eller om nån vänlig själ orkar mäta upp ett exakt mått mellan drivflänsarna. Att räkna på kortningar , offset m,m. driver mej fan till vansinne! :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Ja, ET41 är standard på Sierra. Axelbredd 1550 mm ska det då bli. Trummorna är tunnare mellan fälg och nav (kanske 2-3 mm) än skivor (som är kanske 6-8 mm tjocka). /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts