Gripenland Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Dax V8 Dax Rush Hayabusa Turbo Knäckt länkarm. MK kanske? :P Quote
Sonett7 Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Har den översta bilen en V8 så har ägaren varit duktig på att dölja det högra avgasröret eller så går båda ut på vänstersidan... Fast modellen kanske heter V8, vad vet jag? Snyggt scoop i alla fall. Vet du vad Dax kör med för fälgdimension? Har själv en uppsättning 15" OZ Superleggera med 205/50-15 däck och jag tycker det ser riktigt smått ut i Rush-bakskärmarna. På dessa bilderna ser det i alla fall hyfsat ut... Quote
Gripenland Posted August 23, 2006 Author Posted August 23, 2006 Det ska vara en 5,2l V8 vad jag förstått, men jag har funderat på samma sak som du :blink: Dax brukar köra med 17" hjul. Quote
Jonte Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Knäckt länkarm. MK kanske? :P Jepp... med en Rover V8 bestyckad med 8 R1 förgasare om jag förstått rätt Quote
Gripenland Posted August 23, 2006 Author Posted August 23, 2006 Friberg -Tittar man riktigt noga kan man faktist skymta något som liknar avgasrör under bilen. Quote
Fredrik i Trollhättan Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Tycker det ser som att man har sidepods på bilen där grenrör går ner. Eller det kanske är en synvilla... Quote
Jonte Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Han kanske gjort som Donkervoort och dragit systemet i hjulhusen Quote
Rikard Larsson Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Jag vill gärna skippa sidepipesen och har funderat på att (för att maximera markfrigången) använda platta men breda fyrkantsrör i aluminium med samma area som vanliga avgasrör. Quote
conco Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Som det ser ut på bilden så har Dax som Westfield ett rör med dämpare+kat. som följer kardan till strax före bakaxeln där det delar sig till två utblås. Westfield har även två små dämpare bak innan de viker av bakåt. Conco Quote
Rickard Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 Dax V8Dax Rush Hayabusa Turbo Knäckt länkarm. MK kanske? :P Hej, jag fick mig en åktur i Duncan Cowper’s gamla bil som han körde innan denna bilen, också med Hayabusa-turbo a´350hp. Kommer aldrig att glömma den åkturen! Skulle fått mig en åktur i denna nya blåa med 400hp men det började att regna just då, så jag hoppade över. :P Kanske blir det fler tillfällen...jag skall över till DAX open day i september, då är han där. (jag skall bla hämta hem ett DAX Rush MC-kit och sätta tänderna i) Quote
Recommended Posts