ingenjörens fru Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Ny här :unsure: Vet inte om jag ställer frågan på rätt ställe men i alla fall... Har fått lite pysselarbete på min lott. Behöver en bra, eller rättare sagt en snygg logotype på en 7:a. Nån som har någon digital variant färdig som vill dela med sig? /frugan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Detta är ett fall för ordförande "Tommy" som har loggor till det mesta eller ekorren "Michael th" som samlat in snart alla cirkulerande bilder på hela Internet. Svarar dom inte här i tråden så skicka dom ett varsit PM med önskemålen.. hede för mej det låg i "biblioteket" på hemsidan men hittade inget klockrent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 håller på att titta bland mina bilder.. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Hittade några gamla layouter på våra loggor i min burk... Det finns mkt...mkt... mer men kom med ett önskemål så kan jag nog säkert fixa det! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 håller på att titta bland mina bilder.. :D Det lär ta tid i den samlingen :D Tommy kan nog ha en digital/vektoriserad logga annars som Arrowsmith påpekade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 sorry att det dröjde, Jag var tvungen att gå ut med vovvarna.. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 cs7s_small.bmp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Jag kan vektorisera den om det skulle behövas :) /Illustratören Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Ekorrar finns det gott om... Kanske denna kan vara ett alternativ? Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingenjörens fru Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 (edited) Tackar för engagemanget! Vi ska ha en engelsk kappsäck bak, istället för ett reservhjul, och sjuan ska skäras ut i ca: 7 mm tjock, svart tät skumgummi, som ska fungera som distans så det inte blir repor i lacken. Jag hade tänkt mig en sjua i en ring eller liknande. Jag är inte så påläst så jag vet inte hur orginalloggorna såg ut eller om det överhuvudtaget finns någon sådan. Den som hittills liknar det jag söker mest är väl BeLo:s fast en 7:a då. Jag tänkte rita av den för hand med hjälp av en projektor, så storleken har som vanligt ingen betydelse /frugan Edited August 23, 2006 by ingenjörens fru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 belos har en uppånervänd sjua då våra bilar e locost dvs inte "äkta" sjuor... sedan blir ju den uppånervända sjuan ett L vilket passas oss Locostare bra.. :P :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 :doh: Nu fattar jag! Jag trodde att det var "bilen" men det var siffran! :biglaugh2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Är det nån som pillar med logotyper till 7:an? Jag är lite på jakt efter bra vektorbilder å modda(eller använda direkt). Jag har själva sjuan som vektor(ai eller eps) om nån behöver (går inte lägga upp på forumet). /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 http://web.brandsoftheworld.com/ kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 Jepp en bra site.... bmw loggan är bla därifrån :) /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts