ihlberg Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Hej alla jag är ny här på forumet. Jag och min bror är inne på att bygga en super seven. Vi vet dock inte ännu vad vi ska köpa. Vi ska iaf köpa en färdig ram med länkarmar och plasten. Har varit och kollat på Dala7 och jag har även kollat på racetech.ee, och pratat med dom. Gillar racetech lutar det åt nu iaf, har mailat Mikael som är återförsäljere i Sverige och så ska jag få en offert. Men vad finns det mer för tillverkare som är bra och prisvärda?! Dom flesta här på forumet verkar bygga egna ramar? TAck för mig :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BoA Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Välkommen hit MK Indy är ett populärt val också http://www.mk-sportscars.fsnet.co.uk/indy.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Välkommen! :racesmile: Om ni ska använda bilen på gatan så hör efter med SFRO och SBP vad de tycker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Esther :eclipsee_steering: i ugglerum finns ju åxå!! Inte att förakta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ihlberg Posted August 21, 2006 Author Share Posted August 21, 2006 en fråga Leto Såg att du var ifrån Karlstad. Pappa jobbar på hammarö, han har en polare där också Bosse. Dom bygger gt-40. Undrar bara på om du vet vilka dom är pappa heter tommy. Jaja iaf, dom prata på att det var en 3-4 st som byggde super seven på våxnäs. Tänkte försöka ta reda på vilka det var och åka och kolla hur dom bygger!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Jag ska väl säga Westfield. Bra är de, men de vill att man lägger till lite mer slasing. Kolla på www.roadster.se där finns lite matnyttigt. Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 ihlberg Jag känner bara Henrik av gt40 byggarna på Hammarö, Belo kanske har bättre koll på dom andra. De 3-4 locostbyggarna håller till på Hultsberg och det är byggkväll på torsdagar, studiebesök är välkommna :D Just nu är det mest karosstillverkning. Tror det finns någon i Värmskog som bygger Robin Hood. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ihlberg Posted August 22, 2006 Author Share Posted August 22, 2006 henrik ja, ja pappa och bosse har väl den del kontakt med han också. Men bygger ni helt själva, ram glasfiber grejerna osv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Vårt garage är alltid öppet för besök i Filipstad! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 henrik ja, ja pappa och bosse har väl den del kontakt med han också.Men bygger ni helt själva, ram glasfiber grejerna osv? Hej ihlberg! Vi bygger ramarna själva (efter ritningar som "leto" förser oss med), men glasfiberdelarna köper vi än så länge. Nog drömmer man om att kunna skrynkla till skärmar och noskon i aluminium, men än så länge övar vi oss bara. Precis som LeTo skriver ovan så är det bara att titta förbi på Hultsberg någon torsdag! Bilder på byggena finns på http://groups.msn.com/Super7Karlstad. Hälsningar, Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ihlberg Posted August 25, 2006 Author Share Posted August 25, 2006 pratade med pappa igår. Sa att han och bosse hade hälsat på. Pappa var väldigt imponerad av era bygge. Jag och brorsan kanske får ta någon torsdag och hälsa på er, om det går bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Jämför med de GT40-byggen som din far och Bosse håller på med så spelar vi i korpserien eller nå't... Ni är naturligtvis mycket välkomna att titta förbi på Hultsberg när som helst, Torsdagar mekar vi alltid, och då finns det folk i garaget, men det går bra andra dagar också! Hälsningar, Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts