loop Posted February 7, 2004 Share Posted February 7, 2004 Nu har jag börjat! Trevligt. Men några frågor har dykt upp, hoppas att någon kan hjälpa mig. Det är inte helt omöjligt att svaren finns i boken, men min engelska är lite skraltig. Tack på förhand! 1 röret som heter R sitter det på höger för att det är en högerstyrd bil i boken? Och skall alltså placeras på vänstersida i en vänsterstyrd. 2 LA och LB hur skall de verkligen vara 330mm? Är det kantmåtten och inte totallängden isåfall? Eller är min jigg skum, trots kontrollmätningar. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted February 8, 2004 Share Posted February 8, 2004 1. Röret "R" är till för att ge motorrummet stadga. placeras där motorn tillåter. Gärna även ett till rör på andra sidan. 2. Boken har en del fel. Det finns en rättad bokritning på http://www.mcsorley.net/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 9, 2004 Share Posted February 9, 2004 Egentligen sitter R-röret fel i hållfasthetssynpunkt, det borde sitta från där kardantunneln börjar och gå till det främre hörnet, se bif. bild. Jag har dock inte gjort så, shame on me. Röret är till för att staga upp framvagnen. Lättast är att vänta med det röret så länge som möjligt för att sen passa in det när motor och avgassystem är på plats, sätt då gärna ett på var sida... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 9, 2004 Share Posted February 9, 2004 Egentligen sitter R-röret fel i hållfasthetssynpunkt, det borde sitta från där kardantunneln börjar och gå till det främre hörnet, se bif. bild. Jag har dock inte gjort så, shame on me. Röret är till för att staga upp framvagnen.Lättast är att vänta med det röret så länge som möjligt för att sen passa in det när motor och avgassystem är på plats, sätt då gärna ett på var sida... jag har mitt chassi rör där och jag kan garantera att det är i vägen hur man än gör...... Det hade varit trångt där utan rör och det blev inte bättre när det kom dit... Jag har mitt grenrör där numera och det blev "skräddarsytt" milt sagt.... se bifogad bild... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 9, 2004 Share Posted February 9, 2004 lite knep & knåp för att få dit det grenröret?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 9, 2004 Share Posted February 9, 2004 eller slägga å vaselin ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 9, 2004 Share Posted February 9, 2004 slägga och vaselin ja, men även tratt och många nya svordommar ingen hört tidigare .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted February 9, 2004 Share Posted February 9, 2004 Hei, angående R røret så er det forskellige praksiser her. I racing serien så er det to rammetyper nå, de er helt like i mål og 99% lik i utførelse. På Stuart Taylor rammen så sitter R røret som på tegningen, men på MK rammene som vi bruker i Norge så er det ikke der. Så hvis det skaper alt for store problem så går det ann å kjøre uten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.