Jump to content

Frågor angående bokchassi.


loop

Recommended Posts

Nu har jag börjat! Trevligt. Men några frågor har dykt upp, hoppas att någon kan hjälpa mig. Det är inte helt omöjligt att svaren finns i boken, men min engelska är lite skraltig. Tack på förhand!

1 röret som heter R sitter det på höger för att det är en högerstyrd bil i boken? Och skall alltså placeras på vänstersida i en vänsterstyrd.

2 LA och LB hur skall de verkligen vara 330mm? Är det kantmåtten och inte totallängden isåfall? Eller är min jigg skum, trots kontrollmätningar.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Egentligen sitter R-röret fel i hållfasthetssynpunkt, det borde sitta från där kardantunneln börjar och gå till det främre hörnet, se bif. bild. Jag har dock inte gjort så, shame on me. Röret är till för att staga upp framvagnen.

Lättast är att vänta med det röret så länge som möjligt för att sen passa in det när motor och avgassystem är på plats, sätt då gärna ett på var sida...

post-4-1076315103.jpg

Link to comment
Share on other sites

Egentligen sitter R-röret fel i hållfasthetssynpunkt, det borde sitta från där kardantunneln börjar och gå till det främre hörnet, se bif. bild. Jag har dock inte gjort så, shame on me. Röret är till för att staga upp framvagnen.

Lättast är att vänta med det röret så länge som möjligt för att sen passa in det när motor och avgassystem är på plats, sätt då gärna ett på var sida...

jag har mitt chassi rör där och jag kan garantera att det är i vägen hur man än gör......

Det hade varit trångt där utan rör och det blev inte bättre när det kom dit...

Jag har mitt grenrör där numera och det blev "skräddarsytt" milt sagt....

se bifogad bild...

post-4-1076330363.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei, angående R røret så er det forskellige praksiser her. I racing serien så er det to rammetyper nå, de er helt like i mål og 99% lik i utførelse. På Stuart Taylor rammen så sitter R røret som på tegningen, men på MK rammene som vi bruker i Norge så er det ikke der. Så hvis det skaper alt for store problem så går det ann å kjøre uten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...