Jonte Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Locostsweden MK är inbjudna av Attitude på bankörning den 13 augusti på Gelleråsen. Mer info kommer snart här och på deras hemsida -> http://www.attitudemotorclub.com/default.p...e&articleID=115 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Kanon, och en dag som funkar, jag kommer :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Förb*nnat, en dag som inte fungerar, kan inte komma. Arbetet tar upp en alldeles för stor del av fritiden! :( Nu är ju jag som bekant inte så intresserad av att köra på bana så det är skit samma för min del<-----LÖGN! Försöker intala mig själv att jag inte missar något.... :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Kostnad? Lr är det "bara" att vara medlem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Det antar jag att det är (bara för medlemmar) det var ju klubben som blev inbjuden. Annars finns det ju ingen större anledning att vara medlem ...eller :huh: Eddy Kassör´n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Förra året kostade det 500:- att köra för medlemmar om jag mins rätt. kostnaden för i år vet vi inget om än så länge men troligtvis blir det väl något åt det hållet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Så det är gratis för medlemmar? Jag är ännu inte medlem, men det här var ju en bra anledning att gå med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Nej det har jag inte sagt att det är gratis. Men det är en fråga som vi tar upp i klubbledningen om vi skall ställa upp med en del av startavgiften. Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Med tanke på att banhyran förmodligen ligger mellan 35-40 tusen / dag. så kan inte ett liknande evenemang vara gratis att delta i. Jag tycker personligen inte att det är dyrt för en heldag, men om klubben ska gå in och sponsra deltagaravgiften eller ej får vi som sagt ta upp i ledningstråden och ta ställning till där först och främst. Svar på sådana frågor kommer här / på hemsidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Kan man forfarande gå med i Locostsweden MK (det var nåt stopp vid 30 juni)???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Va??? Stopp 30/6???. Nu är det tydligen nå´t missförstånd här. Det kommer nya medlemmar hela tiden. Vad vi har sagt är att de som inte betalat sin avgift den 30/6 får släppa till sin plats i medlemsregistret för nya medlemmar. (Medlemsavgiften gäller årsvis 1/1 tom 31/12) det betyder att de medlemmar som betalar avgift i dag även skall betala den 1/1 07. Det är klart att du är välkommen som medlem!!! :D Eddy (Ursäkta om vi varit otydliga). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Va bra! :D Vi får se om det kostar 300 eller 1300 att åka på Gelleråsen då....å om jag har nåt att åka med :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Så här ser Gelleråsdagen ut ! Välkomna till en heldag på Gelleråsen den 13/8. Körningen är öppen för medlemmar i Attitude (medlemskap till Attitude kan lösas på plats för 200kr)Gasa MK, Lazzat, Locost Sweden, Mazdaklubben och SWR. Avgift för dagen ligger på ynka 500kr för: Gasa MK, Lazzat, Locost Sweden, Mazdaklubben och SWR. Restaurangen har öppet 8-16 för de som inte tar med sig egen mat. Schemat för dagen ser ut så här: 07.30-0845 Incheckning och besiktning 0900-1800 Kör så det ryker Vid större intresse kör vi även ett pass med drifting på 20-30 minuter. Obs! Endast bilar som är påställda och försäkrade får köras på banan. Hjälmkrav råder för alla som kör eller åker med i bilen. Välkommna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Besked om ifall klubben kommer "sponsra" deltagande medlemmar med en del av avgiften för körningen meddelas så fort beslut i frågan tagits i ledningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Gäller följande rader Locost Sweden eller Attitude när det gäller lösa medlemskap? Välkomna till en heldag på Gelleråsen den 13/8. Körningen är öppen för medlemmar i Attitude (medlemskap kan lösas på plats för 200kr), samt Gasa MK, Lazzat, Locost Sweden, Mazdaklubben och SWR. Eddy :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Det är text Tommy klippt från attitudes hemsida och gäller om man vill lösa medlemskap i attitude motorclub. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Jonsson Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Hur är det om man nu inte har någon färdig bil, men är medlem och gärna vill komma och kika och insupa inspiration och bensinångor? Är det bara att knalla in eller får man betala ngn form av supportavgift? /Patrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Till patrik! Det är bara att komma och titta! :D ingen avgift togs för detta förra året! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Hmm Det står inget på Attitudes hemsida om att Locost sweden är välkomna. Har dom ändrat sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 (edited) HmmDet står inget på Attitudes hemsida om att Locost sweden är välkomna. Har dom ändrat sig? Snackade med Samuel Silverudd från Attitude i Lördags på Mantorp och då var "vi" inbjudna iallafall! Men kanske har "hänt" något sedan dess! Edited August 8, 2006 by Matz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Jag kommer att åka dit. Är det nån mer härifrån som skall åka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Nu har jag prata med attitude, och vi är inbjudna enligt ovan. Jag och Anders kommer att vara där med våra bilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 SMHI förutspådde regn sist jag kollade.... Men va´F*N jag köpte mej en presenning idag ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Det regnar aldrig på en seven. möjligtvis så kan det bli lite hög luftfuktighet, men det regnar aldrig :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Moose! När åker ni till Karlskoga, lördag eller söndag. :racesmile: Skall själv dit men har 25mil att åka, kan vara lite segt på morgonen. :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Jag åker på Söndag morgon/natt. Har också 25 mil dit :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted August 13, 2006 Share Posted August 13, 2006 Lite nya bilder från Gelleråsen ligger nu under galleri på vår Hemsida! :racesmile: Ett stort tack till Attitude för ett otroligt trevligt arrangemang! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 13, 2006 Author Share Posted August 13, 2006 Härligt med bilder... :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Om någon skulle se en bild på Rejsa när min bil blir bogserad efter en Opel Omega så kan jag bara meddla att det måste vara ett fotomontage :D :D Det har aldrig inträffat...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 14, 2006 Author Share Posted August 14, 2006 Jo... men det ser det väl ut som :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Det var riktigt kul på Gelleråsen! Attitude är ljusår före oss i att organisera... mycket trevligt, mycket tur med vädret och så mycket tid på banan som man bara orkade och klarade av att köra... kunde inte bli bättre... Jag kan bara beklaga sorgen för er som inte var där..... Jag har ca: 450 ganska enformiga bilder från flaggvaktspasset med min co.driver Jon.... Jag kan maila några till att lägga upp i arkivet.... Vem lägger upp dom? Det var många kameror på plats.... Vi vill därför se mycket bilder och filmer nu... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Om någon skulle se en bild på Rejsa när min bil blir bogserad efter en Opel Omega så kan jag bara meddla att det måste vara ett fotomontage :D :D Det har aldrig inträffat...... Tjenare Micke och alla andra också !!!! Det var ju inte du som sabbade bilen i alla fall ( säkert handhavandefel!!!!!!!) passar på att tacka alla som gjorde träffen till en kanondag på banan, kul att man fick åka med passagerare så ungarna och kompisarna hade möjlighet att åka med ett par varv i 7an Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 kolla vad jag hittade :hypocrite: först ett fint släpp ut ur kurvan sedan en retur uppe på det.... Var det sedan det blev Opel åkning ? jag missade det här totalt i söndags .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 (edited) Jo.... Det där är ju inget man pratar högt om....... Det är frukten av för hög attack med kalla däck. I och med att jag inte har motoreffekt så måste jag ha en hög kurvhastighet och allmänt dåligt omdömme för att hänga med. Men i bland så går det lite väl brett. Faktum är att jag åkte av direkt efter detta. Jag hamnade i sandfållan, men det var bara att starta och ge fullgass så var man uta på banan igen. :) Opelåkningen kom av en säkring till motorstyrningen brann. Varför vet jag inte. Vi bytte den och sen gick den hela dagen. Edited August 17, 2006 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Okej, inga skador på varken bil eller förare då m.a.o.... Jag uppmärksammade varken avåkningen eller den senare bogseringen. Var det i samma kurva som det parkerades ett par BMW i eller? den kallas väl "hårnålen" om jag minns rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 nja....det var vid den sista skarpa vänstern innan depårakan. Men Jocke E gick av i hårnålen :) Min bil var av tre ggr, jag en gång och kompisen två ggr. Det är det som är så bra med banåkning, det brukar inte hända så mycket när man går av. Man kan liksom testa gränserna. Dock har jag bucklat till ljudämparen vid en avåkning, men det var på Mantorp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 Ah! där man rundade flaggvakten innan den korta rakan upp mot depåkurvan då.... okej. Jo, jag hörde att Jocke med stannade till på BMW parkeringen och pausade :D Hårnålen var lite lurig, den nöp till lite mer än man tänkt sej tycker jag. Det gjorde att det var lätt att komma lite för fort in i den och det ville dra ut mot kanten i utgången. Jag var aldrig av där men det gick dock lite väl brett ut ur den kurvan i mellanåt. :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Exakt, dessutom så är det ett krön innan hårnålen. Så däcken är liksom inte i backen just när man behöver dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 (edited) Okej, inga skador på varken bil eller förare då m.a.o....Jag uppmärksammade varken avåkningen eller den senare bogseringen. Var det i samma kurva som det parkerades ett par BMW i eller? den kallas väl "hårnålen" om jag minns rätt. Helt rätt. Jag har tidigare svarat nej på ditt inlägg men jag hade då blandat i hop Ejes kurva med hårnålen. Men det var i hårnålen jag åkte av och jocke i Ejes kurva. Ber om ursäkt Edited August 25, 2006 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts