Baalzamon Posted February 5, 2004 Share Posted February 5, 2004 När man har registrerat in bilen så blir den ju årets modell, alltså helt ny. När man köper sig en helt ny bil (vem köper en bil? ;) ) så slipper man ju besiktningen de första åren. Är det så att man slipper besikta ett amatörbyggt fordon också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted February 6, 2004 Share Posted February 6, 2004 Hej Ja, såvitt jag vet... Jag har inte dubbelkollat men jag kan inte minnas att det är andra regler för amatörbyggen. /Gustaf Ulander, SFRO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted February 6, 2004 Author Share Posted February 6, 2004 Okay, så bra. Någon som vet hur många år det är som gäller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 6, 2004 Share Posted February 6, 2004 min vardagsbil är 2.5 år och jag har inte fått någon kallelse till besiktning än... Har hört att det är tre år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 6, 2004 Share Posted February 6, 2004 Visst är det så att man får bestämma själv vad som ska stå i regpepprena? Eller är det yterligare något som jag bara har fått för mej:)? /m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 6, 2004 Share Posted February 6, 2004 ramnummer tror jag du får välja själv.. sök här på forumet då jag vet att det varit upp innan... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted February 6, 2004 Author Share Posted February 6, 2004 Ramnummer får man välja själv, och vad bilmodellen skall heta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 7, 2004 Share Posted February 7, 2004 Då måste man ju ha något bra namn också:) skoj!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts