Jump to content

Hjulhälja i Filipstad


Kjelle

Recommended Posts

Lördag morgon den 29:e juli lastar vi på vår sjua för vidare transport till Filipstad och Hjulhälja.

Där står vår Ordf. och Kassör och räknar in alla snygga och prydliga sjuor som har byggts i detta land.

Nåja Vi kommer i allafall.

Det vore kul om det kom fler.

Hjulhälja är ett arrangemang som vår ordf. och kassör är starkt engagerade i, och ett bra tillfälle att visa våra byggen (garanterat mycket folk).

http://www.hjulhalja.se/

Kanske läge för en garageträff lördag kväll? Vore kul!

mvh/kjell

Link to comment
Share on other sites

Toppen grabbar :banana: , det ser ut att bli en del sjuorpå Hjulhälja :thumbsup: .

Du Mikael W....då kanske det är behov av att lägga banderollen på bussen och skickar upp den till oss i Filipstad. Kan man fixa så att jag får lösa den när jag hämtar eller ska jag skicka pengar när vi vet vad frakten går på? Hör av di MW är du snäll. :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Rolf Rydh med sin Bobcar har jag haft på Jobbet på uppvisning. han körde upp på ett lasbilsflak utan några ramper eller hjälpmedel alls. helt otrolig är han på att köra.

Link to comment
Share on other sites

Vilken miss i planeringen, detta skulle kunna varit ett kul sätt att få träffas och sparka lite däck.

Tyvärr är jag anmäld på en aktivitet, kan bli tajt att hinna och man vill inte slita på materialet före race. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Mikael om du ser det här, kan du skicka upp banderollen till oss i Filipstad, Om Jarl skall åka upp hit kanske han kan plocka upp den när han åker förbi. Detta om inte du Mikael W har tänkt besöka oss förståss.

Det är ju Hjulhälja först och sedan Ekeby så det vore bra om den kom hit.

Bussfrakt funkar bra.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Du Mikael W....då kanske det är behov av att lägga banderollen på bussen och skickar upp den till oss i Filipstad. Kan man fixa så att jag får lösa den när jag hämtar eller ska jag skicka pengar när vi vet vad frakten går på? Hör av di MW är du snäll. :D

Vilken Mikael W menar du?

Link to comment
Share on other sites

Det börjar dra ihop sig för Hjulhälja...bara 2 dagar kvar. Snälla...kom hit på söndag den 30/7, ni som bor på rimligt avstånd med era sjuor. Det är ett bra tillfälle för klubben att visa upp sig. Vi bör vara på plats före kl. 11:00.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Snickrandet på garaget har medfört att jag tillfälligt blivit halt. :(

Positivt är att jag kan sitta i en trädgårdsstol och beställa något svalt från kylen att dricka och lugnt se gräset växa. :) Värmland får vänta!

Kanske vår ordförande kan svara på mitt mail jag sände för ett par veckor sedan?

Hoppas ni får bra väder!

Link to comment
Share on other sites

Ett STORT tack till alla som kom från LocostSweden till Hjulhälja!

En enorm uppslutning ! :notworthy:

Vi hade ett underbart väder och massor av besökare (troligtvis mer än 5000 besökare under dagen)!

Lite synd bara att jag själv inte fick tid att umgås lite mer med alla som kom och jag hoppas

att ingen tog illa upp med min frånvaro :( Det var "liiiite" körigt :biglaugh2:

Här kommer några bilder från dagen och jag hoppas att några mer han med att plåta lite..!

Än en gång ... Tack alla för att ni kom och hoppas att vi snart syns !

Karlskoga är väl nästa arrangemang om jag inte har fel!

Så nu blir det "tokmeka" igen ! Växellådan skall in på Garanti-jobb! :angry:

post-160-1154278591.jpg post-160-1154278607.jpg

post-160-1154278616.jpg post-160-1154278628.jpg

post-160-1154278637.jpg post-160-1154278647.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det blev en toppenkväll och -dag i Filipstad!

Sex Sjuor på rad. Bilder kommer lite senare!!

Tack Eddy och Tommy med familjer för en härlig kväll i trevligt sällskap! :notworthy:

Vi ser fram mot nästa Hjulhälj!

Och då hoppas vi att det blir fler Sjuor i raden.

Det är verkligen kul att se att våra bilar var uppskattade. :D

Dessutom var Hjulhälja ett härligt arrangemang med tyngdpunkten på Hjul. Kul med alla slags fordon med stora, små, ett eller flera hjul. Synd att inte fler Sjuanägare hade tillfälle att få uppleva detta - men det är bara att komma igen!

// Kjell och Yvonne :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Vi, Jarl och Björn, tackar " Borgarna" för ett utmärkt arrangemang på Hjulhälja. En upplevelse och en trevlig långtur i bra väder med våra 7:or. Drygt 62 mil t.o.r. Detta gör vi till en traition ! :D

Link to comment
Share on other sites

Vi är inbjudna av Attitude motorclub att delta i deras körning på Gelleråsen 13 augusti.

Mer info om detta kommer snart på locost swedens hemsida samt kanske även i en

egen tråd här på forumet.

Vi blandar inte upp denna hjulhäljatråden med detta ämnet utan tar det i en annan tråd tycker jag.

Vi i Attitude har banträff på Gelleråsen den 13/8.

Och medlemmarna i er klubb är gärna välkomna att köra då!

MVH

Samuel

Attitude motorclub

http://www.attitudemotorclub.com/default.p...e&articleID=115

Finns nu upplagt på locostsweden sidan, mer info kommer

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

Tack till Fam. Borg för mat och husrum. Mycket trevligt.

Kul arrangemang det där, Hjulhälga. Det verkade som om Filipstad gick man ur huse i det fina vädret. Rena folkfesten. Och många intresserade av våra sjuor.

Väl mött nästa år, för det blir väl nästa år igen??

_______

Karlskoga är kört för min del, då är jag och familjen på Nürburgring på "Oldtimer Grand Prix"!!

Link to comment
Share on other sites

Är till 99% säker på att det blir ett nytt "Hjulhälja" nästa år, men då en vecka tidigare fär att slippa krocka med dalarnas stora motordag ( Rättvik.) och MC tävlingen på Gelleråsen.

Då kan vi väl fira Hjulafton kvällen före, Kjelle tyckte att det var bra kampingstugar ca. 100 m från "Borggården". :prop:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Efterlysning av bilder från hjulhälja!

Är det någon som har bilder från Hjulhälja 2006?

Tacksam för mail av bilder från dagen oavsett motiv / fordon.

maila detta till: info(snabelA)temia.se

Tack på förhand :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...