Jump to content

Distanser M8-bult


apex

Recommended Posts

Frågar här med, hä är ju byggproffsen!

Jag behöver 2 distanser i alu eller SS Od ca 20 mm Id ca 8 mm längd ca 15 mm. Kan man köpa såna M8-distanser färdiga eller måste man köpa en metallsvarv?

Link to comment
Share on other sites

på jobbet har vi ämnesrör i alu 20/8 och 20/10mm vi brukar såga av på bandsågen eller kallsågen när vi behöver distanser...

Låter ju helt perfekt..... då kan man handla av dig? :D

Link to comment
Share on other sites

slängde kuvärret på låddan..skulle visst tömmas kl 1800 så nu e det upp till posten att frakta dom 34 grammen(4st) :D

jag ser det som en självklarhet att vi hjälper varandra i den mån det går...kanske jag behöver APEX hjälp någon gång..eller inte..

och ett kuvärr har jag råd med. :D

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

där ser man man kan lita på snigel mail.. :D hoppas det blir som tänkt...föresten vad e dom till?? :blink:

säg inte att dom e till din brukis ba.. ;)

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Dom ska va till generatorinfästningen. Nu sitter generatorremmen snett, men generatorn går med lägre varv. Allt funkar, bilen startar o laddar. Nu kommer generatorremmen bli rak!

O bilen blir lättare med distanserna, måste kapa lite i fästet!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

:racesmile: Det finns skarvmuttrar att köpa som är 20-50 mm beroende på storlek, fråga i järnhandeln. Vissa kallarr de också för svetsmutter

Link to comment
Share on other sites

:racesmile: Det finns skarvmuttrar att köpa som är 20-50 mm beroende på storlek, fråga i järnhandeln. Vissa kallarr de också för svetsmutter

Ehh? :huh: Svetsmutter svetsar man fast i div plåtdetaljer för att få en fastsittande mutter.

Skarvmutter går väl visserligen att använda som distans, men det känns lite väl klumpigt?

Fast vi talar väl om olika saker antar jag :P

/Janne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...