apex Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Min lille son gillar bilar o pappas är favoriterna. Min Opel Speedster fanns som modell med alla möjliga tillverkare: Maisto, Matchbox osv, osv Men nån seven har jag aldrig sett :( ... Nån som har hittat en? Eller har en hel samling? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Har för mig att någon gjorde ett fynd på ELMIA från någon av dessa Leksaksbilsförsäljare som alltid finns ute på turné. Borde väl dyka upp igen på stora motorevenemang runt landet. Jag vet iaf att dom (2-3st) är med på Power Meet här i Västerås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted June 14, 2006 Author Share Posted June 14, 2006 Det finns en leksaksbilsaffär här i stan, men jag gissar att det inte är jättebilligt, utan till för samlare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 hoppas Blackbird seven hittar denna tråd. Han har en caterham bygsats i 1:5 ...... 1:10??? där allt ingår ! tro till och med han plankat mått från den till sitt bygge. Helt klart fräck att ha på bokhyllan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Enl Leksaksbilsförsäljaren som stod på Elmia byggs de bättre 7:orna i Japan. Han köper inget från dom då dom kräver extrema volymer för att få vettiga priser. Så det skall tydligen vara svårt att hitta i gamla Svedala. Men trägen finner, heter det väl ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNIPER Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 (edited) Det finns super7 som bilbanebilar från Scalextric!! http://www.nordicslotcar.se/bil.php?vara=c...ie=1:32&typ=557 Fullfart spar tid! SNIPER Edited June 14, 2006 by SNIPER Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted June 14, 2006 Author Share Posted June 14, 2006 Det finns super7 som bilbanebilar jag tror märket på dem är FLY. Det är ju ett bra tips. Rätt format och ganska hållbara. Grabben har redan en Scalextric Williams F1, bl a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Hej "Apex" ! Jag har 2st sevenmodeller hemma. Den ena är en väldigt detaljerad modell från TAMIYA i skala 1:12 gjord i aluminiumplåt som skruvas ihop, den har riktiga aluminiumfälgar och till och med ett fälgkors till de mycket små hjulmuttrarna. Det stämmer som LUPUS skrev att jag har tagit mått från modellen, för att få i mina ögon sett fina proportioner på t.ex. bågen. Den andra modellen är en lite billigare modell i skala 1:18 från ANSON ( har aldrig tidigare hört talas om fabrikatet). Den köpte jag på Elmia i påskas, har för mig att jag betalade 250 kr för den. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 (edited) En bild till ! /Henrik Edited June 14, 2006 by blackbirdseven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 En bild till ! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 jäkligt snygga. det blir till att kolla in leksaksaffärerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 sökte på tamiya som Henrik skrev om å hittade denna länken.. :) http://tamiya.com/english/products/10203jpe/jpe.htm säljare i sverige är http://www.ebertoysab.se och återförsäljare hittar du här http://www.ebertoysab.se/TamiyaAterforsaljare.htm ja skall nog oxså kolla vad en sådan kostar.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Vem tror ni köpte sista seven modellen på Elmia för när jag skulle köpaen då var dom slut :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 Mmmmm, motorn ser ut som på min bil, C20XE, lite framåttiltad. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 En sån där TAMIYA modell i skala 1:12 som Henrik har med i aluminiumplåt som skruvas ihop, skapar ett mycket stort "vill ha" begär! Liknar nästan min bil! :D Har kollat på den gula "Caterham Super Seven JPE" modellen ett par ggr den kostar runda slängar 2400pix, men tyvärr är den inte så lik min så det har inte blivit någon affär! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 En locostvariant :prop: http://www.ne.jp/asahi/shift-down/austin/p.../papermodel.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 (edited) Kyosho tillverkar dom och SO-models säljer dom.. Har en Porsche 356 speedster, tyvärr är dom lite dyra men detaljrikedomen är kanon.. Kyosho s 1:18 bilar Min caterhamfavorit S O Models Boag. 4, Box 105, 331 21 VÄRNAMO 0370-182 11 Fax 0370-132 11 Mobiltfn 070-330 19 65 Edited June 15, 2006 by svante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 hittade denna i en leksaksaffär på stan igår 249:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted June 20, 2006 Author Share Posted June 20, 2006 (edited) Vad är det, en modell i plast? Jag ska LEKA med min ;) Edited June 20, 2006 by apex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 För att leka med på golvet och inte på bilbanan så finns det ett märke som heter Vitesse som gör samlarbilar Min kosdade ca 250 kr i en butik i fjollträsk. Skalan är dock liten. Lek väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 (edited) hittade denna i en leksaksaffär på stan igår249:- Hittade en sån i på hobbycenter i Helsingborg när dom sålde ut inför en flytt, tyvärr hade dom tagit bort kortläsaren så jag pinnade iväg till automaten... döm om min förvåning att bilen var borta när jag kom tillbaks.... den kostade 89kr då... Grämer mig lite.... Edited June 28, 2006 by svante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 12, 2006 Author Share Posted July 12, 2006 Hittade en seven i Turkiet. Det verkar vara en kopia av en metallmodell, med kartong och allt. "Die-cast, functional doors" jo tjena! :D Det är nog kinesisk plast, istället... Ska slå in o ge till sonen iaf. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Jag hittade några 7:or på Power Meet som var i helgen här i västerås. Dom såldes av http://www.glmodellbilar.se/ och finns på deras webbsida. Dock tyckte jag 530:- var lite mycket... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 13, 2006 Author Share Posted July 13, 2006 Tamiyas gula rejsseven för 1800:- i 1/12 o en enklare för 1300:- http://www.hlj.com/hljlist2/?Dis=2&from=detail&Word=caterham Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 13, 2006 Author Share Posted July 13, 2006 Hittade en till seven, en Anson, hos en samlare för 180 bagis. En liten Fordmotor o pinniga hjul, men i metall i skala 1:18 (tror jag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted July 13, 2006 Author Share Posted July 13, 2006 Storklas o lill-klas :D Det är metall i den lilla, vad bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 riktiga män bygger sin själv.. :P http://www.trampebil.se/budda/Lego%20Budda/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted October 30, 2006 Author Share Posted October 30, 2006 Hård huvudkudde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts