Jump to content

vart köpa godkända bälten


Recommended Posts

Vart köper man godkända 3-punkts diagonalbälten.

Min Bes man ville att jag skulle ha gjort fästena till dessa innan 1:a bes.

jag har sökt på bälten men inte hittat vart man kan köpa dessa.

Link to comment
Share on other sites

Magoo har din besiktingsman sakt vad för tjoklek på matrialet till bältes infästningen du behöver ha ????

Skall snart montera fästen för mina bälten och funderar på om det inte blir lite tunt med 3 mm plåt för att fästa bältena.

Funderar på att använda 10 mm plåt och göra en gänga i den för att fästa bältena, för att slippa mutter på baksidan.

Ett annat alternativ är att jag använder 5 mm plåt och sätter mutter på baksidan.

(Vad säger reglementet för racing om infästningar??)

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

Jag har aldrig sett att man monterar bältesfästen i 5 mm plåt på vanliga bilar! Själv har jag valt 3 mm för att vara på den säkra sidan. Det lär knappast ge med sig!

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Håller med ovanstående, men det är ju aldrig fel att ta i lite. Jag själv har 3 mm och jag skulle inte vilja dra sönder fästena med min bröstkorg.

Själva plattjärnen som håller bältena, alltså dom som sitter på själva klumpen där knappen sitter är ju 2 mm och starkare är det blir det ju inte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Magoo, här är bilder på de bälten jag hade när jag besiktigade bilen, Notera att E märkningen sitter på midjedelen och att det går att trä ur axelremmarna. Jag använde bara midjedelen när jag besiktigade.

post-269-1150203004.jpg

post-269-1150203016.jpg

Link to comment
Share on other sites

ART UNHAT110388 Pris: 858.00

Finns flera olika modeller som har E märkning, skillnaden är i fästögglorna. jag har kollat i min byggbok med kvitton och det är dessa jag har.

post-269-1150227346.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...