Lars H Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 :blink: Hjälp.................. Jag har två stora plastbackar med el kabel och 12 elektronik boxar från en V40 som jag ska klippa i för att passa mitt bygge. Är det någon här som har el ritningar för Volvo eller vet var jag kan få tag i det utan att behöva köpa dyra verkstadshandböcker för tusen tals kronor?????????????????? MVH Lars H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kungälv Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 :blink: Hjälp..................Jag har två stora plastbackar med el kabel och 12 elektronik boxar från en V40 som jag ska klippa i för att passa mitt bygge. Är det någon här som har el ritningar för Volvo eller vet var jag kan få tag i det utan att behöva köpa dyra verkstadshandböcker för tusen tals kronor?????????????????? MVH Lars H. Du kan kanske gå till din lokala Volvoverkstad med ett gott humör och en back med fikabröd? Det brukar lösa en hel del :D /Daniel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 här där jag bor så har biblioteket en hel del Haynes böcker. men se ifall någon på Volvo forumen har något. t.ex. volvo performance etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted May 27, 2006 Author Share Posted May 27, 2006 Du kan kanske gå till din lokala Volvoverkstad med ett gott humör och en back med fikabröd?Det brukar lösa en hel del :D /Daniel Så trevliga var de inte i Skövde där jag bor. Jag kunde köpa en uppsättning av de ritningar som de har men de kostade ett par tusen (och det var bara för en del.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kungälv Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Så trevliga var de inte i Skövde där jag bor. Jag kunde köpa en uppsättning av de ritningar som de har men de kostade ett par tusen (och det var bara för en del.) Äsch det är tråkigt när de har den inställningen :mad: Har du kollat med de olika Volvoforumen som finns? Typ http://www.x40nordic.com /Daniel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 :blink: Hjälp..................Jag har två stora plastbackar med el kabel och 12 elektronik boxar från en V40 som jag ska klippa i för att passa mitt bygge. Är det någon här som har el ritningar för Volvo eller vet var jag kan få tag i det utan att behöva köpa dyra verkstadshandböcker för tusen tals kronor?????????????????? MVH Lars H. Du kan höra utav dej till mej.....finns nog lite grann matnyttigt tror jag.... vi är ju nästan grannar...........finns i Tibro........ mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otto zx-7r Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 jag bygger på samma motor o nej fråga inte någon på något volvo forum dom vet inget o du får bara en massa tråkiga svar men som jag har förstått det hela behöver du nyckel/lås/kabel till immobox/sytrbox/kabel till motorn/o emn massa annat skit så jag kommer att skippa volvo sprutet och köra ms i stället det fins tydligen nått nytt ms som styr både tändning och soppa o då slipper man en massa krabb med luftmassemätare osv men visst om du löser det så vill jag veta hur för volvo i växjö vet inte :prop: bsr vet inte :prop: autotech vet inte :prop: x40nordic vet inte :prop: turboklubben vet inte :prop: jag vet inte vem mer man ska fråga så nu har jag skippat den iden pga startspärrar och prylar det pratas om att man måste ha kvar massa onödiga boxar typ abs osv osv för att s/v40 sprutet ska funka men som sagt ingen vet mvh fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Det går att lösa det där med alla boxarna som måste vara kvar med hjälp av ett chip. Man byter helt enkelt till ett chip som inte scannar systemet efter de andra komponenterna. Det finns något företag här i sverige som man kan köpa sådana specialchip ifrån, men jag kommer inte ihåg vad det heter nu tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otto zx-7r Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 vad kostar ett sånt då ??? är ju max max max värt 1000 med tanke på att man ändå måste mappa bilen jag menar insug/grenrör/turbo/avgasystem/ic/kolvar/stakar/ kommer ju inte vara orginal sen vill man ju porta toppen o byta kammar o betongfylla blocket o eventuellt lustgas doc på lång lång sikt men man lär nog behöva ändra i programvaran lite när man grejjat lite tanken var doc att använda volvos orginalsprut för att kunna köra första sesongen men om du hittar företaget som gör dom chippen så vill jag ha nummret till dom mvh fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Har inte hittat företaget tyvärr, jag läste om det någonstans här på nätet för ett tag sedan. Men det spelar ingen roll, under 1000kr lär det inte kosta ändå. Tror inte det finns några chips alls som man får så billigt, inte ens massproducerade trimchips till standardbilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otto zx-7r Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 om du hittar var och pris så vill jag veta ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Hejsan Jag snackade men en av mina kontakter på volov och han menade på att det är bra mycket enklare och dessutom bättre(han menade på att mappningen inte var helt optimerad för effekt) att satsa på ett separat sprut/tändning är att joxa med orginalet. Jag ska dock dubbelkolla med en annan snubbe jag känner. /janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otto zx-7r Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 bra för det är nog rätt många som tycker att motorn är rätt bra i våga byggen fyller ju kraven som jag hadde när jag letade motor 16v/alu/turbo kolla för lättaste sättet är alltig smidigast mvh fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Hm. Vad väger en sån tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts