stesun Posted January 30, 2004 Share Posted January 30, 2004 Jag har funderat på en sak. I andra diskussioner här på sidan nämns en kopplingskåpa som gör att SAAB- och opelmotorer passar på fordväxellåda. Vet någon om denna kåpa även passar på sierra 4x4 lådan? I så fall borde man ju kunna bygga en fyrhjulsdriven, saabturboladdad raket för en i sammanhanget rimlig slant :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 30, 2004 Share Posted January 30, 2004 Hej Adaptern (sprängkåpan) bör passa på Sierra 4x4-låda från en V6, årsmodell tom 1987/88 (alltså med 2.8-liters sexa, den så kallade typ 9-lådan). Grundlådan är nämligen samma som den "bakhjulsdrivna". Kolla att sprängkåpan är gjord för lådan med "lång" ingående axel bara. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted January 30, 2004 Share Posted January 30, 2004 Hur löser man det med framvagnen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted January 30, 2004 Share Posted January 30, 2004 På denna har de löst det på nåt vis iaf. Finns en del fler bilder på bygget här. http://www.elitespas.net/car/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 31, 2004 Share Posted January 31, 2004 DAMN !! :blink: hr hört talas om den men aldrig sett bilder på den.. ingen som har filmsnutten där Tiff provkör ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted January 31, 2004 Share Posted January 31, 2004 Är det en helt egentilerkad framvagn? Det lär ju inte vara mycket som passar "bolt on" :) Det var lita drag i bilen om Tiff körde, sån vill jag också ha:) då lr man vara värst i stan iaf:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted January 31, 2004 Share Posted January 31, 2004 ingen som har filmsnutten där Tiff provkör ???? Inte Tiff men med Vicki http://error.netilium.org/~mikael/bilder/T...iger%20Z100.mpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 31, 2004 Share Posted January 31, 2004 tack... :D det var porrigt... hela tangentbordet e fullt av dräggel nu.... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted January 31, 2004 Share Posted January 31, 2004 tack... :Ddet var porrigt... hela tangentbordet e fullt av dräggel nu.... :blink: Bilen är rätt fin den också... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 1, 2004 Share Posted February 1, 2004 Det finns ett klipp på tiff också med en sådan tiger.... han ska försöka slå acc rekord med den bilen och kör ett par repor. jag har sett det klippet på nätet en gång men vet inte var..... minns jag inte fel så kördes det på tv med för något år sedan och en vevstake tittade ut genom blocket på den ena motorn i slutet. snälla nån, är det någon som har det klippet så länka här tack.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 1, 2004 Share Posted February 1, 2004 Jag har sökt friskt på DC++ efter såna klipp, men hittar bara andra med Tiff eller från Top Gear. :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJUAN Posted February 1, 2004 Share Posted February 1, 2004 Huga ruggig prestanda i den där, såg när Tiff slog rekordet på Tv förut :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted February 1, 2004 Share Posted February 1, 2004 Jag har sökt friskt på DC++ efter såna klipp, men hittar bara andra med Tiff eller från Top Gear. :huh: För DirectConnect-anvaändare kan jag rekomendera biltokar.d2g.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 1, 2004 Share Posted February 1, 2004 "Unknown address" får ja på den.. :( Och det har jag fått ett tag nu så ja vet inte va som hänt me den.. det var väll Zandlådans hubb har jag för mig ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 1, 2004 Share Posted February 1, 2004 Jag har sökt friskt på DC++ efter såna klipp, men hittar bara andra med Tiff eller från Top Gear. :huh: För DirectConnect-anvaändare kan jag rekomendera biltokar.d2g.com Den var ny för mig tyvärr fanns det inte den där ändå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts