Jump to content

Spridare


Ferm

Recommended Posts

Vart köper man spridare till vettiga priser, som orkar med ca: 250 hk!? Hur mycket behöver dom flöda tror ni?Turbo hästar pratar jag om. Volvos till 850R kostade 1351:- på Bilia, det var i det saftigaste laget, jag vet att det alltid finns bilskrotar men jag undrar över nya.

Mvh Mange

Link to comment
Share on other sites

Vart köper man spridare till vettiga priser, som orkar med ca: 250 hk!? Hur mycket behöver dom flöda tror ni?Turbo hästar pratar jag om. Volvos till 850R kostade 1351:- på Bilia, det var i det saftigaste laget, jag vet att det alltid finns bilskrotar men jag undrar över nya.

Mvh Mange

Vad är du ute efter?

hög eller lågohms spridare

(saturated / peak'n hold)

Jag importerar ett gäng en gång i bland och säljer.

Hur bråttom har du?

Här är en gammal tråd :

SPRIDARETRÅD

Jag har inte skrivit om det här på detta

forumet på länge p.g.a. det måttliga intresset här...

Link to comment
Share on other sites

Du och jag har ju samtalat lite via mail om turbo matad volvo maskin. Jag har nu bestämt mig med hjälp av bilbyggar kompisar att bygga på min B23E maskin med Saab turbo och Megasquirt sprut, jag tackar dock hjärtligt för din hjälp! Det är alltid kul att lära sig om olika motorer/varianter. Vad gäller hög ohmiga eller låg har jag ingen aning om, när ska man ha vad? Jag hittade din tråd senare och läste lite på den, målet är som sagt ca: 200-250 hk turbo B23 eventuellt E85 bränsle, jag har fått förklarat att det krävs ca:30% mer flöde i spridare för E85 än vanlig bensin av en kille som själv åker E85 och rekomenderar det starkt.

Mvh Mange

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...