Jump to content

Renovera motorn mm medan du kör??


Sören

Recommended Posts

Kolla denna hemsida om ni inte redan gjort det:

http://www.rvs.se/

"RENOVERAR redan slitna maskindelar och OPTIMERAR deras dimensioner till bästa möjliga passningen"

Hemsidans text med pedagogiska bilder och "vetenskapliga" förklaringar låter övertygande. Man har ju sett flera mirakeltillsatser på marknaden som visat sig vara mer eller mindre bluff, de flesta från USA. Att det här kommer från Finland inger större förtroende.

Innan jag pytsar i detta i mina bilar skulle jag dock vilja se ett oberoende testresultat från KTH eller Chalmers eller liknande välkänd svensk institution. Av kostnadsskäl har företaget inte gjort detta säger en informerad person till mig. Teknikens Värld har dock testat det 2004 med gott resultat, och även ett tyskt forskningsföretag (som jag aldrig hört talas om).

Har någon på detta eminenta forum provat medlet eller känner någon som gjort det? Tanken är ju lockande att ta en skrotfärdig gratis-Sierra med utsliten motor, växellåda mm, hälla i lite av RVS-joxet och vips ha en nyrenoverad Pinto med fräsch typ 9 låda som donator. Kommer det att funka?

F-n trot!? :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

sånt poppar upp med jämna mellanrum. Motaloytabletter var en grej man körde på 70-80talet, det var blytabletter man lade i tanken o vips så var det raketbränsle :P sedan kom teflonet som täppte igen oljefiltrena, annars var väl iden bra.

en kemikalie kan ju inte ha hjärna så den vet var den ska bygga upp materila? den kan likagärna bygga igen smörjkanalerna... Att man tillfälligt kan få en bättre motor är en sak men inget bestående

Link to comment
Share on other sites

Hehehe

det finns en uppsjö av dessa

sålde själv dessa produkter förut och dessa funkar bra

www.dwg.se om du/ni tittar på oljetillsats så ser ni typ samma egenskaper på detta

samt www.duralube.com har ju haft STORA tester på olika tillsatser som skall slå ut slick 50

Link to comment
Share on other sites

Allså vad e detta för jävla skitsnack

"...Slutväxlen (diffen) på växellådan var sliten med missljud och vibrationer som resultat. Så sliten att drivaxlarna roterade som cykelpedaler. Efter behandlingen var axlarna fasta och inga missljud eller vibrationer fanns kvar... Jag har haft egen bilverkstad i 4 år och alltid skruvat på bilar. Har aldrig sett något liknande."

richard71@home.se

är en låda sliten i axlarna,lagren så kan ju fan inte ett medel slipa in dom så att det blir nytt igen

då skulle man ju bar kunna ha detta medel till alla maskiner som är helt slitna och sen ej behöva köpa nya saker

Måste ju vara världens BÄSTA medel :hypocrite: och han som kommit på detta är väl en av dom rikaste i världen nu

BULLSHIT säger jag bara!!!

Edited by Mrsvetsare
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...