Jump to content

Recommended Posts

Posted

Håller med Arrowsmith, krängningshämmare på en seven, varför ? Nej nå´n sådan har jag inte saknat, tyngdpunkten ligger ju i höjd med hjulnaven........

Jarl

Posted

Det beror till stor del på vart man har RC i förhållande till CGH, många har tyvärr dem ganska nära, och då får man väldigt lite krängning, men mycket jackingkrafter.

Har man däremot lyckats få ner RC nära markplan så blir behovet av kränghämmare större, och även vägegenskaperna bättre.

Posted

Till och med F1 bilar har ju krängningshämmare så någon nytta har det väl.

Om man bara kör på vägen så har det väl mindre betydelse men om man roar sig på bana så är det en fördel. Jag hade tex problem med understyrning på årets sista banträff då jag hade svårt att få upp värme i däcken. Då släppte jag bara lite på kränhämmaren fram(gjorde den mjukare) och det gick mycket bättre.

Med andra ord, jag ser det ju inte som någon nackdel att ha kränghämmare, men det är ju min högst personliga åsikt.

Posted

Jag kan tänka mig ett viss behov av krängningshämmare men då bak.

vad kan man hitta en lämplig ?? eller ska man knöka till själv ´?? :blink:

Posted

Kan man kapa av k-hämmaren tex. 10 cm och miga fast fästet (öglan) igen?? om man kyler och svetsar lite i taget skadar man härdningen ändå?? :blink:

Posted

jonas H:

Nej, kapa och svetsa i en krängningshämmare - du får garanterat en materialförändring som knappast kan vara lämpligt.

jarl

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...