super "8" Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Tja Hur är det med krängningshämmare på era bilar, har ni det eller går det som på "räls" endå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Jag har ingen och har aldrig saknat någon heller.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Håller med Arrowsmith, krängningshämmare på en seven, varför ? Nej nå´n sådan har jag inte saknat, tyngdpunkten ligger ju i höjd med hjulnaven........ Jarl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Det beror till stor del på vart man har RC i förhållande till CGH, många har tyvärr dem ganska nära, och då får man väldigt lite krängning, men mycket jackingkrafter. Har man däremot lyckats få ner RC nära markplan så blir behovet av kränghämmare större, och även vägegenskaperna bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Till och med F1 bilar har ju krängningshämmare så någon nytta har det väl. Om man bara kör på vägen så har det väl mindre betydelse men om man roar sig på bana så är det en fördel. Jag hade tex problem med understyrning på årets sista banträff då jag hade svårt att få upp värme i däcken. Då släppte jag bara lite på kränhämmaren fram(gjorde den mjukare) och det gick mycket bättre. Med andra ord, jag ser det ju inte som någon nackdel att ha kränghämmare, men det är ju min högst personliga åsikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Jag kan tänka mig ett viss behov av krängningshämmare men då bak. vad kan man hitta en lämplig ?? eller ska man knöka till själv ´?? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas H Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Kan man kapa av k-hämmaren tex. 10 cm och miga fast fästet (öglan) igen?? om man kyler och svetsar lite i taget skadar man härdningen ändå?? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 jonas H: Nej, kapa och svetsa i en krängningshämmare - du får garanterat en materialförändring som knappast kan vara lämpligt. jarl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts