Mikael Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Någon som vet var man kan köpa noskon och bakskärmar med Lotus/Caterhams utseende och mått? Ska helst vara i Sverige då frakten från England är minst sagt skrämmande på så stora delar... /Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Någon som vet var man kan köpa noskon och bakskärmar med Lotus/Caterhams utseende och mått? Ska helst vara i Sverige då frakten från England är minst sagt skrämmande på så stora delar.../Mikael <{POST_SNAPBACK}> Det finns en som gjuter kopior i Hasslarp, men tyvärr var bakskärmarna och noskonen vi köpte inte av bästa kvalité så nu byter vi leverantör. Tyvärr vet jag inte numret men kan ta reda på det om det är intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 Wow det var snabbt svar! På vilket sätt var kvalitén dålig? Var det snett och vingt eller ojämn yta eller? På förra bygget hade jag plast från P***r L***a. Den var i mina ögon nära katastrof... /Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Prata med Anders på Dala7... www.dala7.se 1. Jag har själv plasten från Anders och den är Kanon! :thumbup: 2. Gunnarsgarage har originalplasten till Caterham 3. Härdplastteknik har plastkit till "bokramen" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Wow det var snabbt svar! På vilket sätt var kvalitén dålig? Var det snett och vingt eller ojämn yta eller? På förra bygget hade jag plast från P***r L***a. Den var i mina ögon nära katastrof.../Mikael <{POST_SNAPBACK}> De verkar ha stressat när de gjutit och tagit ur delarna ur formen för snabbt alt haft för mycket härdare i plasten - skärmkanterna på bakskärmarna har lixom vikts in mot hjulet istället för att gå i rakt ner, noskonen är lite sned. Annars är de jämna och fina i ytan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 Prata med Anders på Dala7... www.dala7.se1. Jag har själv plasten från Anders och den är Kanon! :thumbup: 2. Gunnarsgarage har originalplasten till Caterham 3. Härdplastteknik har plastkit till "bokramen" <{POST_SNAPBACK}> Någon som varit i kontakt med Gunnars Garage och handlat av honom? Han lär ju ha ett ont öga till alla kopior. Härdplastteknik har jag pratat med. De har plast av Rush typen. Denna gång har jag Caterham-mått på ramen så deras plast passar inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Någon som varit i kontakt med Gunnars Garage och handlat av honom? Han lär ju ha ett ont öga till alla kopior.Härdplastteknik har jag pratat med. De har plast av Rush typen. Denna gång har jag Caterham-mått på ramen så deras plast passar inte. <{POST_SNAPBACK}> Jag tror Magnus (Superswift) köpt slärmar av honom! EDIT: Skärmar ska det va :D Det bjuder jag på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Jag tror Magnus (Superswift) köpt slärmar av honom! <{POST_SNAPBACK}> Slärmar???? :blink: ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Slärmar???? :blink: ;) <{POST_SNAPBACK}> SL ärmar tror jag han menar Eddy. begagnade tröj - ärmar med brodyr från Stockholms Lokaltrafik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Eller rent av skärmar om man inte slinter på tgt-bordet ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 han får ta av sig tumvantarna när han skriver.. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Nog svamlat, åter till ämnet. Vilka ställen i England har du hittat som säljer delar med orginal mått? Noskonen till bokramen lär inte passa så bra till en orginalbil eftersom undre ramlagret lutar uppåt i framändan. Locostkoner har ett "underbett" för att täcka ramen. Samköp kan kanske vara ett sätt att få en rimlig fraktkostnad, jag behöver bakskärmar. Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted November 11, 2005 Author Share Posted November 11, 2005 (edited) Nog svamlat, åter till ämnet.Vilka ställen i England har du hittat som säljer delar med orginal mått? Noskonen till bokramen lär inte passa så bra till en orginalbil eftersom undre ramlagret lutar uppåt i framändan. Locostkoner har ett "underbett" för att täcka ramen. Samköp kan kanske vara ett sätt att få en rimlig fraktkostnad, jag behöver bakskärmar. Allt Gott Bengt <{POST_SNAPBACK}> Tack Bengt för att du styr upp tråden... Jag har varit i kontakt med olika Caterham återförsäljare med blandat resultat. Nu på morgonen fick jag svar från "Caterhams parts department" och de var faktiskt i särklass billigast på frakten (även om den inte var direkt billig). /Mikael Edited November 11, 2005 by Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Andra varianten är att följa med till Stonleigh i vår och köpa grejorna där. På så sätt slipper ni frakten och får en trevlig resa på köpet. Jag tog mina skärmar + noskon på Ryanair. Leffe tog sina stolar lika så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Nog svamlat, åter till ämnet.Vilka ställen i England har du hittat som säljer delar med orginal mått? Noskonen till bokramen lär inte passa så bra till en orginalbil eftersom undre ramlagret lutar uppåt i framändan. Locostkoner har ett "underbett" för att täcka ramen. Samköp kan kanske vara ett sätt att få en rimlig fraktkostnad, jag behöver bakskärmar. Allt Gott Bengt <{POST_SNAPBACK}> Var du ordningsman i skolan också??? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Jodå nåt år var jag nog ordningsman men det måste väl ändå vara preskriberat nu. Stonleigh är intressant men jag har svårt att vara borta mer än ett par dar, men det är en diskussion i en annan tråd. Mikael: har du en W-adress till caterham parts department ? Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted November 11, 2005 Author Share Posted November 11, 2005 Jodå nåt år var jag nog ordningsman men det måste väl ändå vara preskriberat nu.Stonleigh är intressant men jag har svårt att vara borta mer än ett par dar, men det är en diskussion i en annan tråd. Mikael: har du en W-adress till caterham parts department ? Allt Gott Bengt <{POST_SNAPBACK}> Visst http://www.caterham.co.uk/onlinestores/index.htm och klicka på parts store... /Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Huga ! Fraktpriset verkar vara det minsta prblemet. /Bengt men Brooklandrutorna kan nog va nåt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Huga !Fraktpriset verkar vara det minsta prblemet. /Bengt men Brooklandrutorna kan nog va nåt <{POST_SNAPBACK}> Brookland köper man bättre här! http://www.woolies-trim.co.uk/misc.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts