Jump to content

Glasfiberdelar till Lotus/Caterham


Mikael

Recommended Posts

Någon som vet var man kan köpa noskon och bakskärmar med Lotus/Caterhams utseende och mått? Ska helst vara i Sverige då frakten från England är minst sagt skrämmande på så stora delar...

/Mikael

Det finns en som gjuter kopior i Hasslarp, men tyvärr var bakskärmarna och noskonen vi köpte inte av bästa kvalité så nu byter vi leverantör.

Tyvärr vet jag inte numret men kan ta reda på det om det är intressant.

Link to comment
Share on other sites

Prata med Anders på Dala7... www.dala7.se

1. Jag har själv plasten från Anders och den är Kanon! :thumbup:

2. Gunnarsgarage har originalplasten till Caterham

3. Härdplastteknik har plastkit till "bokramen"

Link to comment
Share on other sites

Wow det var snabbt svar! På vilket sätt var kvalitén dålig? Var det snett och vingt eller ojämn yta eller? På förra bygget hade jag plast från P***r L***a. Den var i mina ögon nära katastrof...

/Mikael

De verkar ha stressat när de gjutit och tagit ur delarna ur formen för snabbt alt haft för mycket härdare i plasten - skärmkanterna på bakskärmarna har lixom vikts in mot hjulet istället för att gå i rakt ner, noskonen är lite sned.

Annars är de jämna och fina i ytan.

Link to comment
Share on other sites

Prata med Anders på Dala7... www.dala7.se

1. Jag har själv plasten från Anders och den är Kanon!  :thumbup:

2. Gunnarsgarage har originalplasten till Caterham

3. Härdplastteknik har plastkit till "bokramen"

Någon som varit i kontakt med Gunnars Garage och handlat av honom? Han lär ju ha ett ont öga till alla kopior.

Härdplastteknik har jag pratat med. De har plast av Rush typen. Denna gång har jag Caterham-mått på ramen så deras plast passar inte.

Link to comment
Share on other sites

Någon som varit i kontakt med Gunnars Garage och handlat av honom? Han lär ju ha ett ont öga till alla kopior.

Härdplastteknik har jag pratat med. De har plast av Rush typen. Denna gång har jag Caterham-mått på ramen så deras plast passar inte.

Jag tror Magnus (Superswift) köpt slärmar av honom!

EDIT: Skärmar ska det va :D Det bjuder jag på!

Link to comment
Share on other sites

Nog svamlat, åter till ämnet.

Vilka ställen i England har du hittat som säljer delar med orginal mått? Noskonen till bokramen lär inte passa så bra till en orginalbil eftersom undre ramlagret lutar uppåt i framändan. Locostkoner har ett "underbett" för att täcka ramen.

Samköp kan kanske vara ett sätt att få en rimlig fraktkostnad, jag behöver bakskärmar.

Allt Gott

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Nog svamlat, åter till ämnet.

Vilka ställen i England har du hittat som säljer delar med orginal mått? Noskonen till bokramen lär inte passa så bra till en orginalbil eftersom undre ramlagret lutar uppåt i framändan. Locostkoner har ett "underbett" för att täcka ramen.

Samköp kan kanske vara ett sätt att få en rimlig fraktkostnad, jag behöver bakskärmar.

Allt Gott

Bengt

Tack Bengt för att du styr upp tråden...

Jag har varit i kontakt med olika Caterham återförsäljare med blandat resultat. Nu på morgonen fick jag svar från "Caterhams parts department" och de var faktiskt i särklass billigast på frakten (även om den inte var direkt billig).

/Mikael

Edited by Mikael
Link to comment
Share on other sites

Andra varianten är att följa med till Stonleigh i vår och köpa grejorna där. På så sätt slipper ni frakten och får en trevlig resa på köpet.

Jag tog mina skärmar + noskon på Ryanair. Leffe tog sina stolar lika så.

Link to comment
Share on other sites

Nog svamlat, åter till ämnet.

Vilka ställen i England har du hittat som säljer delar med orginal mått? Noskonen till bokramen lär inte passa så bra till en orginalbil eftersom undre ramlagret lutar uppåt i framändan. Locostkoner har ett "underbett" för att täcka ramen.

Samköp kan kanske vara ett sätt att få en rimlig fraktkostnad, jag behöver bakskärmar.

Allt Gott

Bengt

Var du ordningsman i skolan också??? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jodå nåt år var jag nog ordningsman men det måste väl ändå vara preskriberat nu.

Stonleigh är intressant men jag har svårt att vara borta mer än ett par dar, men det är en diskussion i en annan tråd.

Mikael: har du en W-adress till caterham parts department ?

Allt Gott

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Jodå nåt år var jag nog ordningsman men det måste väl ändå vara preskriberat nu.

Stonleigh är intressant men jag har svårt att vara borta mer än ett par dar, men det är en diskussion i en annan tråd.

Mikael: har du en W-adress till caterham parts department ?

Allt Gott

Bengt

Visst

http://www.caterham.co.uk/onlinestores/index.htm

och klicka på parts store...

/Mikael

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...