Jump to content

Provtur på Karlstad flygfält


BeLo

Recommended Posts

Jag gråter! :(

Hur jag än försökte så fick jag inte ledigt från Brandkåren!

Kul att ni han med att fota!

Kan ni inte berätta lite mer om dagen?

Tomas bil känner jag igen från en hemsida jag hittade för ett tag sedan... kul bil! :D

Jonte... jag förstod att du skulle bli svag i knäna av den handknackade!

post-160-1129455144.jpg

post-160-1129455181.jpg

Link to comment
Share on other sites

Härligt att se era skapelser

å ett helt flygfält til förfogande

Men sjuorna får ursäkta för min del

Vackrare bil än en C-type är svår att finna

Jag håller med, Jonte! Det var nästan som ett slag under bältet att komma med en hembyggd C-type, när vi var så nöjda med vad vi åstadkommit. ;)

Karlstad kommun verkar mycket bra att ha att göra med, och om jag fattade Kumlan som fixade tillståndet rätt så kan det bli repris till våren. Förhoppinngsvis med lite bättre framförhållning så att vi kan locka fler deltagare från Locost Sweden!

Vi hade maximalt flyt med vädret, solen sken och temperaturen var klart behaglig. Alla fyra 7:orna fungerade t.o.m. att köras för egen maskin upp på släpen efter dagens plågor, vilket får ses som ett bra betyg.

Mitt egen Ford-baserade bygge led av oljeläckage som huvudsakligen berodde på att en slang till vevhusventilationen saknades. Engelska bilar ska väl läcka olja eller... :blink:

Nu blir det till att plocka ner allt för lack och kaross under vintern. Förhoppningsvis sitter den ihop igen för fortsatta provturer i vår.

Bengt

Link to comment
Share on other sites

--klipp--

Karlstad kommun verkar mycket bra att ha att göra med, och om jag fattade Kumlan som fixade tillståndet rätt så kan det bli repris till våren. Förhoppinngsvis med lite bättre framförhållning så att vi kan locka fler deltagare från Locost Sweden!

--klipp--

Bengt

Vi håller tummarna ! :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...