Tommy Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Vart är du som medlem och din bil "parkerad"? Detta är en undersökning som kommer att ligga till grund för Evenemang och event under 2006! Så var snälla och gå in på vår hemsida och rösta (1 gång :515: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Det vore intresant med en karta över sverige med alla medlämmars bilar och om man klickar kommer en kort info upp tillsamans med bild. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 och om man bor i Göteborg så får man inte vara med.. :prop: å som ni sa så skulle en karta vara kanot.. min geografi är inget att skryta med... :zipped: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 och om man bor i Göteborg så får man inte vara med.. :prop:å som ni sa så skulle en karta vara kanot.. min geografi är inget att skryta med... :zipped: <{POST_SNAPBACK}> Jag har ju adresser till alla medlemmar. Men jag funderar hur ska man lösa det här rent praktiskt. Jag kan ju noll när det gäller programering, men så mycket förstår jag att det går åt en j..la massa jobb för att genomföra....eller :blink: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 (edited) Jag har ju adresser till alla medlemmar. Men jag funderar hur ska man lösa det här rent praktiskt. Jag kan ju noll när det gäller programering, men så mycket förstår jag att det går åt en j..la massa jobb för att genomföra....eller :blink: Eddy <{POST_SNAPBACK}> Tror att det finns skarpa hjärnor här på forumet som skulle kunna fixa en "klickbar" Sverigekarta med någon slags markering på dom orterna där det finns medlemmar. Klickar man på en av orterna där en eller flera medlemmar bor så presenteras dessa i ett nytt fönster! Sen kan man "klicka" på varje medlem för att få mer info med tex bilmodell, foto på bilen och kanske rent av även på ägaren! Det sista kräver att man har lite utrymme på en server! Om man kunde genomföra detta skulle man få ett kanon register på Forumets medlemmar och dess guldklimpar. Vet att jag gjorde nått liknande för många år sedan då jag gick i skolan och knackade html men antar att det finns enklare sätt att göra det idag. Antar att det svåraste är att hitta någon som har tid att sitta knåpa ihop detta!! Detta är bara en lite tanke(Vision) på hur man skulle kunna gör :D Edited October 10, 2005 by Matz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Jag har ju adresser till alla medlemmar. Men jag funderar hur ska man lösa det här rent praktiskt. Jag kan ju noll när det gäller programering, men så mycket förstår jag att det går åt en j..la massa jobb för att genomföra....eller :blink: Eddy <{POST_SNAPBACK}> En variant skulle kunna vara denna som jag gjorde till ett företag. Går ju lätt att anpassa till önskat utseende men det blir mycket jobb att uppdatera. Kanske kan hjälpa till med detta om det blir aktuellt. Exempel Sevenbyggare i Sverige Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Precis en sådan karta vore guld. Sedan får man diskutera ingående hur mycket info skall vara med tex plats förnamn e-post samnt uppgifter om bilen. Detta ur ett säkerhetsperspektin. Lev väl Michael W ps Acke din geografi är ju inte så dålig du har ju bevisligen hittat till Sjövik ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 En variant skulle kunna vara denna som jag gjorde till ett företag. Går ju lätt att anpassa till önskat utseende men det blir mycket jobb att uppdatera. Kanske kan hjälpa till med detta om det blir aktuellt.Exempel Sevenbyggare i Sverige <{POST_SNAPBACK}> Det här ser ju toppen ut Ronny. Kan man göra den så att var och en kan lägga in sina egna uppgifter, det skulle förenkla det hela . Så tycker jag att det skall bara vara medlennar som får tillgång till att lägga in sina uppgifter. Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Det här ser ju toppen ut Ronny. Kan man göra den så att var och en kan lägga in sina egna uppgifter, det skulle förenkla det hela . Så tycker jag att det skall bara vara medlennar som får tillgång till att lägga in sina uppgifter.Eddy <{POST_SNAPBACK}> Tyvärr Eddy! Detta är gjort på gammalt hederligt html-vis (läs stelbent) och måste uppdateras av behörig. //R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Tyvärr Eddy! Detta är gjort på gammalt hederligt html-vis (läs stelbent) och måste uppdateras av behörig. //R <{POST_SNAPBACK}> Synd var ordet :doh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Riktigt snyggt med kartan må jag säga. Till en början skulle man ju bara kunna lägga in "medlemsnamn" på forumet, så att om man vill komma i kontakt kan man ju alltid PM'a eller maila via forumet, innan det är bestämt vilken info som skall visas. Om man nu vill att man skall synas på kartan, vilket är ju lite upp till var och en att bestämma. PUL och annat skoj måste ju också tas i beaktande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Hmm.. går det inte att få wikin å karthemsidan att para sig... :P då kan alla ändra ju.. :) de stora problemet som det ser ut idag är att man måste redigera bilden för att få ut exakt var på kartan man bor.. ( snuffran..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s-o Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Vart är du som medlem och din bil "parkerad"? Det blir lite svårt att svara på. Ska en stackars sundsvallsbo välja "Norrland/Norr om Sundsvall" eller "Norrland/Söder om Sundsvall"? :P Å andra sidan kanske jag bör bli medlem först innan jag börjar vara spydig ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 11, 2005 Author Share Posted October 11, 2005 Nu får vi ta riktmärkena med en nypa salt! :D Ni som har svårt att veta vilken sida ni tillhör... dra ett streck genom stadens centrum och välj den sida som tillhör er , Norr eller Söder! ;) Skämt å sido... Det var svårt att på ett vettigt sätt ta reda på vart alla medlemmar och bilar finns. i vårt fall så räkte det inte med te x, Norrland. Detta är en förundersökning på vart vi lämpligast skall lägga 2006 års aktiviteter så att det skall gynna så många medlemmar som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Riktigt snyggt med kartan må jag säga. Till en början skulle man ju bara kunna lägga in "medlemsnamn" på forumet, så att om man vill komma i kontakt kan man ju alltid PM'a eller maila via forumet, innan det är bestämt vilken info som skall visas. Om man nu vill att man skall synas på kartan, vilket är ju lite upp till var och en att bestämma. PUL och annat skoj måste ju också tas i beaktande. <{POST_SNAPBACK}> Tycker att detta är en mycket bra början.... Rom byggdes inte på..... Tja ni vet vad jag menar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 12, 2005 Author Share Posted October 12, 2005 Om vi nu kommer igång med kartan så får ni nu chansen att säga ifrån om ni inte vill lägga ut adress och tex, telefonuppgifter! Kartan kommer att fylla en funktion av att visa vart det finns byggare men det vore ju bra om kartan även kunde hjälpa till med kontaktuppgifter... Så säg i från nu ni som inte vill synas med tex Tel eller adress! Ni kan göra det genom att skicka ett PM till mig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Nu har det ju kommit in ett stort antal bilar på vår poll om var vi befinner oss i landet. Jag vill bara kolla en sak...är detta bara sjuor eller är det alla typer av bilar? Skulle vara kul om det var bara sjuor :D Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 det borde ju bara vara folk som har eller bygger sjuor.. annars fallerar ju idèn lite.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 det borde ju bara vara folk som har eller bygger sjuor.. annars fallerar ju idèn lite.. <{POST_SNAPBACK}> Ja det tycker jag med att det gör. Men om det är bara sjuor så ser det j...igt bra ut. Nu får vi ett kompliment i "Kartan" åxå.:thumbsup: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Vart ligger Ludvika då? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Vart ligger Ludvika då? :D <{POST_SNAPBACK}> Idarna :lol: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 Idarna :lol: Eddy <{POST_SNAPBACK}> Idarna ? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Idarna ? :blink: <{POST_SNAPBACK}> Dalarna skall det nog vara hoppas jag :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Dalarna skall det nog vara hoppas jag :D <{POST_SNAPBACK}> :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Idarna :lol: Eddy <{POST_SNAPBACK}> Det var det jag misstänkte:) Då valde jag rätt iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Nu finns det en medlemskarta! :) Den ligger under "Användarmeny" på första sidan. Eventuella felaktigheter på denna sida rapporteras direkt till mej. Mvh Ronny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Ronny, det här är lysande...:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Ett stort tack till dig och alla ni andra som sköter vårt forum och vår hemsida. :wub: Nu kan man bara med ett enkelt klick kolla var de "locostladdade" garagen ligger. Fint när man är ute på långresa. Än en gång ...tack ska ni ha. Eddy. Nu finns det en medlemskarta! :) Den ligger under "Användarmeny" på första sidan. Eventuella felaktigheter på denna sida rapporteras direkt till mej. Mvh Ronny <{POST_SNAPBACK}> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 hejsan Ronny helt suveränt jag var och kollade in alla olika län som bara finns... enda tråkiga är att på mitt gamla län (Gotland) finns det bara en registrerad medlem... tja så är det.. TACK SÅ MYCKET för ditt/ert fina arbete. mvh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 8, 2005 Author Share Posted November 8, 2005 Nu finns det en medlemskarta! :) Den ligger under "Användarmeny" på första sidan. Eventuella felaktigheter på denna sida rapporteras direkt till mej. Mvh Ronny <{POST_SNAPBACK}> :notworthy: Ett stort tack Ronny för ditt fina arbete! :racesmile: Detta är något som vi saknat och pratat om en längre tid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Det där har du gjort bra! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts