Jump to content

Undersökning på vår hemsida


Tommy

Recommended Posts

och om man bor i Göteborg så får man inte vara med..  :prop:

å som ni sa så skulle en karta vara kanot..  min geografi är inget att skryta med...  :zipped:

Jag har ju adresser till alla medlemmar. Men jag funderar hur ska man lösa det här rent praktiskt. Jag kan ju noll när det gäller programering, men så mycket förstår jag att det går åt en j..la massa jobb för att genomföra....eller :blink:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju adresser till alla medlemmar. Men jag funderar hur ska man lösa det här rent praktiskt. Jag kan ju noll när det gäller programering, men så mycket förstår jag att det går åt en j..la massa jobb för att genomföra....eller :blink:

Eddy

Tror att det finns skarpa hjärnor här på forumet som skulle kunna fixa en "klickbar" Sverigekarta med någon slags markering på dom orterna där det finns medlemmar.

Klickar man på en av orterna där en eller flera medlemmar bor så presenteras dessa i ett nytt fönster! Sen kan man "klicka" på varje medlem för att få mer info med tex bilmodell, foto på bilen och kanske rent av även på ägaren! Det sista kräver att man har lite utrymme på en server!

Om man kunde genomföra detta skulle man få ett kanon register på Forumets medlemmar och dess guldklimpar.

Vet att jag gjorde nått liknande för många år sedan då jag gick i skolan och knackade html men antar att det finns enklare sätt att göra det idag.

Antar att det svåraste är att hitta någon som har tid att sitta knåpa ihop detta!!

Detta är bara en lite tanke(Vision) på hur man skulle kunna gör :D

Edited by Matz
Link to comment
Share on other sites

Jag har ju adresser till alla medlemmar. Men jag funderar hur ska man lösa det här rent praktiskt. Jag kan ju noll när det gäller programering, men så mycket förstår jag att det går åt en j..la massa jobb för att genomföra....eller :blink:

Eddy

En variant skulle kunna vara denna som jag gjorde till ett företag. Går ju lätt att anpassa till önskat utseende men det blir mycket jobb att uppdatera. Kanske kan hjälpa till med detta om det blir aktuellt.

Exempel Sevenbyggare i Sverige

Link to comment
Share on other sites

Precis en sådan karta vore guld. Sedan får man diskutera ingående hur mycket info skall vara med tex plats förnamn e-post samnt uppgifter om bilen. Detta ur ett säkerhetsperspektin.

Lev väl

Michael W

ps Acke din geografi är ju inte så dålig du har ju bevisligen hittat till Sjövik ds

Link to comment
Share on other sites

En variant skulle kunna vara denna som jag gjorde till ett företag. Går ju lätt att anpassa till önskat utseende men det blir mycket jobb att uppdatera. Kanske kan hjälpa till med detta om det blir aktuellt.

Exempel Sevenbyggare i Sverige

Det här ser ju toppen ut Ronny. Kan man göra den så att var och en kan lägga in sina egna uppgifter, det skulle förenkla det hela . Så tycker jag att det skall bara vara medlennar som får tillgång till att lägga in sina uppgifter.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Det här ser ju toppen ut Ronny. Kan man göra den så att var och en kan lägga in sina egna uppgifter, det skulle förenkla det hela . Så tycker jag att det skall bara vara medlennar som får tillgång till att lägga in sina uppgifter.

Eddy

Tyvärr Eddy!

Detta är gjort på gammalt hederligt html-vis (läs stelbent) och måste uppdateras av behörig.

//R

Link to comment
Share on other sites

Riktigt snyggt med kartan må jag säga.

Till en början skulle man ju bara kunna lägga in "medlemsnamn" på forumet, så att om man vill komma i kontakt kan man ju alltid PM'a eller maila via forumet, innan det är bestämt vilken info som skall visas.

Om man nu vill att man skall synas på kartan, vilket är ju lite upp till var och en att bestämma.

PUL och annat skoj måste ju också tas i beaktande.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. går det inte att få wikin å karthemsidan att para sig... :P

då kan alla ändra ju.. :)

de stora problemet som det ser ut idag är att man måste redigera bilden för att få ut exakt var på kartan man bor.. ( snuffran..)

Link to comment
Share on other sites

Vart är du som medlem och din bil "parkerad"?

Det blir lite svårt att svara på. Ska en stackars sundsvallsbo välja "Norrland/Norr om Sundsvall" eller "Norrland/Söder om Sundsvall"? :P

Å andra sidan kanske jag bör bli medlem först innan jag börjar vara spydig ...

Link to comment
Share on other sites

Nu får vi ta riktmärkena med en nypa salt! :D

Ni som har svårt att veta vilken sida ni tillhör... dra ett streck genom stadens centrum och välj den sida som tillhör er , Norr eller Söder! ;)

Skämt å sido... Det var svårt att på ett vettigt sätt ta reda på vart alla medlemmar och bilar finns. i vårt fall så räkte det inte med te x, Norrland.

Detta är en förundersökning på vart vi lämpligast skall lägga 2006 års aktiviteter så att det skall gynna så många medlemmar som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt snyggt med kartan må jag säga.

Till en början skulle man ju bara kunna lägga in "medlemsnamn" på forumet, så att om man vill komma i kontakt kan man ju alltid PM'a eller maila via forumet, innan det är bestämt vilken info som skall visas.

Om man nu vill att man skall synas på kartan, vilket är ju lite upp till var och en att bestämma.

PUL och annat skoj måste ju också tas i beaktande.

Tycker att detta är en mycket bra början.... Rom byggdes inte på..... Tja ni vet vad jag menar!

Link to comment
Share on other sites

Om vi nu kommer igång med kartan så får ni nu chansen

att säga ifrån om ni inte vill lägga ut adress och tex, telefonuppgifter!

Kartan kommer att fylla en funktion av att visa vart det finns byggare men

det vore ju bra om kartan även kunde hjälpa till med kontaktuppgifter...

Så säg i från nu ni som inte vill synas med tex Tel eller adress!

Ni kan göra det genom att skicka ett PM till mig!

Link to comment
Share on other sites

Nu har det ju kommit in ett stort antal bilar på vår poll om var vi befinner oss i landet. Jag vill bara kolla en sak...är detta bara sjuor eller är det alla typer av bilar?

Skulle vara kul om det var bara sjuor :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ronny, det här är lysande...:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ett stort tack till dig och alla ni andra som sköter vårt forum och vår hemsida. :wub:

Nu kan man bara med ett enkelt klick kolla var de "locostladdade" garagen ligger.

Fint när man är ute på långresa.

Än en gång ...tack ska ni ha.

Eddy.

Nu finns det en medlemskarta!  :)

Den ligger under "Användarmeny" på första sidan.

Eventuella felaktigheter på denna sida rapporteras direkt till mej.

Mvh Ronny

Link to comment
Share on other sites

hejsan Ronny helt suveränt

jag var och kollade in alla olika län som bara finns... enda tråkiga är att på mitt gamla län (Gotland) finns det bara en registrerad medlem... tja så är det..

TACK SÅ MYCKET för ditt/ert fina arbete.

mvh.

Link to comment
Share on other sites

Nu finns det en medlemskarta!  :)

Den ligger under "Användarmeny" på första sidan.

Eventuella felaktigheter på denna sida rapporteras direkt till mej.

Mvh Ronny

:notworthy: Ett stort tack Ronny för ditt fina arbete! :racesmile:

Detta är något som vi saknat och pratat om en längre tid!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...