svinto Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Jag funderar på att införskaffa en b234f från en 745 -88 och har lite funderingar... Kan man plocka bort balansaxlarna? Det ser ut som om dom kan vara ivägen annars. Är toppen mycket högre än 8v topparna? Hur mycket är ett bra pris? Nått annat man bör fundera på? Hoppas nån vet, jag har lite beslutsångest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Jag funderar på att införskaffa en b234f från en 745 -88 och har lite funderingar...Kan man plocka bort balansaxlarna? Det ser ut som om dom kan vara ivägen annars. Är toppen mycket högre än 8v topparna? Hur mycket är ett bra pris? Nått annat man bör fundera på? Hoppas nån vet, jag har lite beslutsångest. <{POST_SNAPBACK}> All info du behöver hittar du på : www.turboperformanceclub.com om du letar på deras forum. balansaxlarna kan du ta bort och plugga oljehålet i blocket som är där. skillnaden i höjd kan jag inte säga på rak arm. bra pris för en frisk utan allt för många mil är från 3500 och uppåt. Här är en bild på en jag hämtade för ett år sedan så du kan jämföra höjden på toppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laangen Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Denna däringa bilden ser SÅ fin ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Denna däringa bilden ser SÅ fin ut <{POST_SNAPBACK}> ja visst är den...... tycker du den ser bekant ut???? :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Du kan även ta toppen och kolvarna till ett B230 block. 16 ventilaren har remdriven oljepump. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts