Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nog inte presenterat min bil riktigt här innan så jag tänkte göra det nu.

Köpte bilen färdig av en som i sin tur köpt den av byggherren i Helsningborg.

Lite korta fakta:

Ram: Hemsvetsad Locost

Motor: Nu orginal Kent 1600. Till våren 1600, borrad 1:a öd. bytt kam, oljepump, portad topp, större ventiler in/ut, moddat tråg, Weber 40DCOE * 2 på Caterham insug.

låda: Sierra typ9

Bakaxel: Nu Taunus 1500mm bred, till våren Escort 1350mm bred.

fälgar: Nu 14" okänt märke. Till våren: Performance (minilite kopior) 7*13 med polerad kant eller

Brabham magnesium fälgar.

Däck: Till våren Yokohama R-däck

Kommer åka både gata och bana med bilen. Ev. blir det lite tävlande i MGCC nästa år, tyvärr hamnar man i

Roadsport A med nya motorn men vad gör man? :D

Kommer uppdatera med bilder på motorbyggnationen och ombyggnaden av bilen eftersom :prop:

post-7-1124985824.jpg

Posted (edited)

Roadsport A ?????

det måtte bli väldigt många kusar då eller ????

Edited by heralue
Posted
Roadsport A ?????

det måtte bli väldigt många kusar då eller ????

Nja, det är ju beräkningshästar som det räknas med men det hamnar nog i gränsen mellan A och B med 550kg bil om jag inte tänkt fel.

Posted

Varför ska du byta axeln till en smalare? :blink:

Locost killarna i Norska serien byter till bredare axlar numera

för att balansen ska förbättras.

Caper :D

Posted
Varför ska du byta axeln till en smalare? :blink:

Locost killarna i Norska serien byter till bredare axlar numera

för att balansen ska förbättras.

Caper  :D

För att med de nya fälgarna så blir bilen för bred. Hjulen sticker utanför skärmarna 5cm per sida och jag tror inte jag vill ha bredare skärmar på den :unsure: :P

  • 8 months later...
Posted (edited)

Länge sedan jag uppdaterade här.

Bilen är lackad, axeln bytt till en smalare escortaxel, nya motorn är färdigbyggd, det som inte blev enligt planen är smörjningen. Hade beställt ett färdigt Caterhamtråg men de fanns inte för leverans någonstans.

Hade tur och fick tag på ett nästan komplett torrsumpssystem istället. Säkrare smörjning och inget tråg som hänger ner under bilen :thumbsup:

Nu är det mest finlir kvar såsom montering av kylsystem, oljeslangar, oljekylare och filterförflyttare samt nytt elsystem.

Sen ska det gasas! :racesmile:

post-261-1147635378.jpg

post-261-1147635397.jpg

post-261-1147635417.jpg

post-261-1147635432.jpg

post-261-1147635445.jpg

Edited by Patrik Rydh

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...