Patrik Rydh Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 Har nog inte presenterat min bil riktigt här innan så jag tänkte göra det nu. Köpte bilen färdig av en som i sin tur köpt den av byggherren i Helsningborg. Lite korta fakta: Ram: Hemsvetsad Locost Motor: Nu orginal Kent 1600. Till våren 1600, borrad 1:a öd. bytt kam, oljepump, portad topp, större ventiler in/ut, moddat tråg, Weber 40DCOE * 2 på Caterham insug. låda: Sierra typ9 Bakaxel: Nu Taunus 1500mm bred, till våren Escort 1350mm bred. fälgar: Nu 14" okänt märke. Till våren: Performance (minilite kopior) 7*13 med polerad kant eller Brabham magnesium fälgar. Däck: Till våren Yokohama R-däck Kommer åka både gata och bana med bilen. Ev. blir det lite tävlande i MGCC nästa år, tyvärr hamnar man i Roadsport A med nya motorn men vad gör man? :D Kommer uppdatera med bilder på motorbyggnationen och ombyggnaden av bilen eftersom :prop: Quote
heralue Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 (edited) Roadsport A ????? det måtte bli väldigt många kusar då eller ???? Edited August 25, 2005 by heralue Quote
Patrik Rydh Posted August 25, 2005 Author Posted August 25, 2005 Roadsport A ?????det måtte bli väldigt många kusar då eller ???? Nja, det är ju beräkningshästar som det räknas med men det hamnar nog i gränsen mellan A och B med 550kg bil om jag inte tänkt fel. Quote
heralue Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 http://www.spvm.se/vagndekl_roadsports_SPVM.xls eller ... Quote
Patrik Rydh Posted August 25, 2005 Author Posted August 25, 2005 http://www.spvm.se/vagndekl_roadsports_SPVM.xlseller ... Har inte Excel på laptopen här hemma. Vad blir det för vikt i A resp B med med den motorn? Quote
Patrik Rydh Posted August 26, 2005 Author Posted August 26, 2005 http://www.spvm.se/vagndekl_roadsports_SPVM.xlseller ... Har inte Excel på laptopen här hemma. Vad blir det för vikt i A resp B med med den motorn? Som jag förstår det så får jag minsta vikt 792kg för roadsport B. Och det är ju inga Volvo-komponenter i den så det blir nog svårt att komma dit :prop: Quote
Patrik Rydh Posted August 26, 2005 Author Posted August 26, 2005 En bild från Anderstorp för några veckor sedan: Quote
Jörgen Posted August 26, 2005 Posted August 26, 2005 Varför ska du byta axeln till en smalare? :blink: Locost killarna i Norska serien byter till bredare axlar numera för att balansen ska förbättras. Caper :D Quote
Patrik Rydh Posted August 26, 2005 Author Posted August 26, 2005 Varför ska du byta axeln till en smalare? :blink: Locost killarna i Norska serien byter till bredare axlar numera för att balansen ska förbättras. Caper :D För att med de nya fälgarna så blir bilen för bred. Hjulen sticker utanför skärmarna 5cm per sida och jag tror inte jag vill ha bredare skärmar på den :unsure: :P Quote
Patrik Rydh Posted May 14, 2006 Author Posted May 14, 2006 (edited) Länge sedan jag uppdaterade här. Bilen är lackad, axeln bytt till en smalare escortaxel, nya motorn är färdigbyggd, det som inte blev enligt planen är smörjningen. Hade beställt ett färdigt Caterhamtråg men de fanns inte för leverans någonstans. Hade tur och fick tag på ett nästan komplett torrsumpssystem istället. Säkrare smörjning och inget tråg som hänger ner under bilen :thumbsup: Nu är det mest finlir kvar såsom montering av kylsystem, oljeslangar, oljekylare och filterförflyttare samt nytt elsystem. Sen ska det gasas! :racesmile: Edited May 14, 2006 by Patrik Rydh Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.