Jump to content

Motoravdelning kanske ?


Arrowsmith

Recommended Posts

skulle det inte vara intressant med en egen avdelning i forumet att bara avhandla motor biten i.

Det är ju många som vill trimma sina motorer eller bara modifiera lite efter besiktningen.

Det kanske kan vara på sin plats att fixa en avdelning med bara den biten liksom att

det finns en avdelning med t.ex. "byggen på gång" och "färdiga bilar".

Min önskan är att samla den informationen på en avdelning istället för att ev.

ha den spridd över forumet.

kanske en egen avdelning till "drivlinan" med ??

Åsikter någon ?

Link to comment
Share on other sites

låter inte som en dum ide...

kanske en ny "huvudgrupp" som heter TEKNIK ??

därunder kan man lägga ex:

motor, drivning ( borde man nog kunna lägga tillsammans )

väghållning, styrgeometri (borde nog kanske ha en egen del ?? )

Ram (olika förslag till förstärkningar m.m )

ja håller me dig Arrow att de blir nog lätt rörigt att hitta annars...

Link to comment
Share on other sites

Tja, jag är ju lite väl ny här kanske för att komma med för "hårda" klagomål.

men lite konstruktiva ideér kan ju aldrig vara fel ...

-Jo , strukturera upp det lite vore ju inte helt fel.

men annars tycker jag att det verkar vara ett bra forum att slå ihjäl en god stund av

sin surt förvärvade "spare time"...... :)

Link to comment
Share on other sites

Tjena , hur gick det med det där "nya" sättet som vi skulle kunna spara info på så det blev lättare att hitta på ??

Har jag missat det eller är det fortfarande under utveckling ?

Kanske vår högt ärade webmaster vet ;)

Link to comment
Share on other sites

LUPUS, du menar "best of-forumet", eller vad man nu skulle kalla det? Jag skulle tro att det hänger mest på att någon tar tag i det och börjar sammaställa informationen i forumet... Jag har själv tänkt flera gånger att jag borde börja göra en eller annan sammafattning av nyttiga saker som jag fått reda på här och lägga det i den strukturen, men än har jag inte fått tummen ur.

På ett vis är det bra att detta forum inte har så många olika kategorier, tycker jag. Det blir ofta ganska breda diskussioner ändå. Trådar som går lite hur som helst, så man får ändå kolla igenom allt för att inte missa något intressant. Huvudsaken är att folk skriver. :)

Skulle man dela in det riktigt detaljerat så skulle man antagligen vara tvungen att ha en moderator som kollar allting och lägger saker tillrätta innan det går ut publikt, håller trådar inom ämnet o.s.v.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, huvudsaken är att folk skriver. Det är trotts allt ett ganska litet forum och det går ganska bra att hålla reda på olika trådar ändå. En ilsken moderator som flyttar och låser som på sweclockers skulle bara fördärva. Som det är nu så tycker jag det är riktigt bra. Har nog inte sett något forum som är så fritt från "idioter" och jobbiga personer någon annanstans, och jag är aktiv på ganska många forum.

Link to comment
Share on other sites

Alla förslag till förbättringar är välkomna. Jag gör dem när jag hinner.

En variant som någon annan föreslog tidigare, är att strukturera forumet som boken. Vad sägs om det?

Lupus, om det är Svenska Locostboken du menar så ligger den på plats för den som vill ändra. Jag har haft ambitionen att göra en del där, men tiden räcker i vanlig ordning inte till.

Link to comment
Share on other sites

Detta forum e kanon redan nu!

Men att speca upp det m lite nya avdelningar kan nog förbättra det ytterligare.

Och det e helt sant att det inte verkar finnas någon riktih ärtpåse nånstans här!!!

Förutom jag då...... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...