anders_s Posted January 4, 2004 Share Posted January 4, 2004 Finns det någon möjlighet att importera en färdigbyggd bil från exempelvis England. Jag har läst en del engelska kitcar tidningar och priserna är intressanta på begagnat. /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJUAN Posted January 4, 2004 Share Posted January 4, 2004 Nja om man strippar ner bilen och bygger om vissa bitar så att man kan hävda att man bygt den själv + belalar alla avgifter så borde det väl vara möjligt? :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted January 4, 2004 Share Posted January 4, 2004 Så kunde man kanske göra. Men vid första kontrollbesiktningen skall svetsarnas kvalitet kollas, och då får inte ramen vara målad eller slipad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 7, 2004 Share Posted January 7, 2004 Hej Att "ärligt" importera ett amatörbygge från England går inte (det är inte praktiskt genomförbart). Kanske som flyttsak om man är bosatt i England ett tag, men det är ju ett undantag. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liftarn Posted January 7, 2004 Share Posted January 7, 2004 Men vid första kontrollbesiktningen skall svetsarnas kvalitet kollas, och då får inte ramen vara målad eller slipad. Det kan tydligen gå att få den besiktigad ändå även om det inte är populärt. Om man t.ex. köper ett färdigt chassi är det ju både slipat och målat då man får det och då måste besiktningen gå att göras på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 8, 2004 Share Posted January 8, 2004 Hej Hembyggda ramar vill jag se olackade och utan slipade svetsar. Är det en fabriksram som Westfield eller liknande kan jag tumma på det men en ram med okänt ursprung skulle jag vara försiktig med. Å andra sidan kan det kanske löna sig att köpa en bil i England, och svetsa ny ram till den här. Då kan man få den vänsterstyrd men återanvända vissa saker som dämpare och sånt. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts