Jump to content

Ingen gnista


Mats W

Recommended Posts

Hej!

Gjorde förtsa startförsöket, men det sket sig. Ingen gnista vare sig från stift eller tändspole. Kollat med annan tändspole också för att utesluta fel i spolen.

Bygger på en Sierra från -83 och har använt kabelstamm och elektronik från denna allt fungerade när den satt i Sierran men det är ju över ett år sedan.

Tacksam för tipps hur jag bör fortsätta felsöket. Vill helst inte riva halva bilen på nytt.

Mats W

Link to comment
Share on other sites

Hej Michael

Jag har använt i stort sett hela härvan märkt upp och klippt bort sådant som jag inte kommer att använa som innerbelysning, centrallås etc. Härvan från motorrummet är intakt så jag tycker det borde fungera. Håller med om att Färgkodningen i Manualen känns förvirrande . Skall få tändmodulen kollad i morgon Tisdag men den fungerade innan jag rev Sierran men man vet ju aldrig. Kan det vara något relä? Tja alla ideer motages tacksamt Känns inte kul när man är så nära besiktning tur jag inte beställt tid.

Mats W

Link to comment
Share on other sites

Hej Michael!

Sierran var en -83. Men jag har fått igång motorn nu. Vilken känsla och vilket ljud låter in te alls som en Sierra längre. Styrkt av att du bekräftade att Hayns färgerna inte riktigt stämmer med verkligheten så blev jag lite aggressivare i felsökningen och kopplade ström via en ny kabel till den svarta kabeln på tändmodulen och vipps så hade jag gnista och motorn gick igång.

Tack för denna gång!

Mats W

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...