Jump to content

"Uprights"


Lenny

Recommended Posts

Skulle vilja ha reda på olika alternativ, vet att Westfield har en, och tänkte mig nog en sådan sort, men vill ha lite andra alternativ. Eftersom det tydligen inte finns att köpa nytt :blink: enligt CD Cardic..., tänkte jag kolla om någon har någon bra "ritning" på detta. Jag använder mig av sierra drivaxlar och vill ha skivbromsar bak.

Ska man ha samma typ av "Uprights" fram som bak? :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Är inte riktigt med på vad du menar. Samma typ uprights fram som bak?

Vad gäller uprights bak så bör du titta på hur tillverkarna har löst det hela, dvs de som använder sierra-diffen. MK har en enkel och snygg lösning som är "lätt" att kopiera för hempular´n. Westfield har en gjuten aluminium-konstruktion som blir lite svårare. En intressant källa är formel-och sportvagns-bilarna. Om inte annat för att fånga upp idéer.

Själv har jag "kopierat" MK´s upright. Men i vinter tänker jag göra om den lite så den blir som en sluten låda = myyycket mer vridstyv. MK´s är öppen inåt, om du förstår vad jag menar.... :whistling:

Link to comment
Share on other sites

det var härligt att se, bilder mottages gärna kanske även finns en skiss/ritning på dem..??

Sitter fast i hjulupphängningsträsket nu.... :( :wohow:

Link to comment
Share on other sites

det var härligt att se, bilder mottages gärna kanske även finns en skiss/ritning på dem..??

Sitter fast i hjulupphängningsträsket nu.... :(  :wohow:

Hejsan!

Ritningar/skisser kan jag nog leta fram! Men som jag ser det så påverkas designen av "upright"-sen av hur du designar resten av bakvagnen.

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

tror :icon_oops: att jag bestämt mig för A-arm övre och "Z-arm" undre. Annars har jag byggt en "box" runt slutväxeln och i stort sett kopierat framvagnen.... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

när vi uppgraderade forumet så fösvann de bilder som fanns på servern.. :(

har svante kvar dom är det däremot bara att lägga in dom igen.. :)

( ja kolla bland mina bilder å de bilderna hade jag inte sparat eller så låg de på den HDn som kracha.. )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...