urstad Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Klura lite på det här med volymen för kopplingscylindern, vill gärna använda tre cylindrar med lika utseende 2 st broms och en koppling. Funderar på hc-30700 på denna sida http://www.kgtrimning.com/bromsvag.htm men misstänker det kan ´bli lite fel om man tar en som ger för mycket/lite volym till utramnings/slav cylindern. Någon som har lite tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 bara liten fråga ...någon som har erfarenhet av kvaliteten på dylika cyl?? ursäkta att jag hänger på tråden... mvh Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 bara liten fråga ...någon som har erfarenhet av kvaliteten på dylika cyl??ursäkta att jag hänger på tråden... mvh Michael Brukar vara av Girlings fabrikat Jag har dito (en 0,625" och en 0,7"), den ena hade jag liggandes i garaget i säkert 10 år innan jag använde den !!! För mig funkar dessa bra. http://surl.se/ltf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted July 30, 2005 Author Share Posted July 30, 2005 Heralue, vilken använde du till kopplingen och varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Ooops.. till kopplingen använde jag kvalitetsgrejer :thumbup: från Vaz både till slav och huvudcylinder, köpte nya för ca 900:-, funkar mycket bra !! Den cylinder med stålomspunnen slang är till kopplingen. Jag fick även göra en extra led för att göra om kopplingscylindern från tryckande till dragande !! http://surl.se/ojm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Snyggt pedalställ, har du mer bilder? Utväxlingsförhållande? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Snyggt pedalställ, har du mer bilder? Utväxlingsförhållande? H Borken Tror det var så här ... pedal_brake_bias_Model__1_.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Toppen jag har allt jag behöver :) 5:1 utväxling ca 255 mm långa pedaler. En fråga till bara, funkar pedalstället bra? H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Sundberg Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Vad har du för slavcylinder då ? Jag använder en saab slavcylinder, och på mekonomens hemsida stog det hur stor huvudcylindern är i saaben, så jag beställde en girling som är lika stor som saabens.. kopplingen min funkar kanon iaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted July 31, 2005 Author Share Posted July 31, 2005 (edited) Förhoppningsvis skall jag kunna använda den slav som redan sitter i opellådan (omega r25 från -95) får kika på mekonomen lite. Börjar misstänka att det mer handlar om att sätta ett stopp för kopplingspedalen så man inte pressar in för mycket olja i slavcylindern. Edited July 31, 2005 by urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Toppen jag har allt jag behöver :) 5:1 utväxling ca 255 mm långa pedaler.En fråga till bara, funkar pedalstället bra? H Borken :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 hur räknar man ut utväxlingsförhållandet? och vilket är idealiskt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 hur räknar man ut utväxlingsförhållandet? och vilket är idealiskt? Idealiskt ??? jag kollade på Willwood och gjorde något liknande :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.