Jump to content

huvudcylinder för kopplingen


urstad

Recommended Posts

Klura lite på det här med volymen för kopplingscylindern, vill gärna använda tre cylindrar med lika utseende 2 st broms och en koppling. Funderar på hc-30700 på denna sida http://www.kgtrimning.com/bromsvag.htm men misstänker det kan ´bli lite fel om man tar en som ger för mycket/lite volym till utramnings/slav cylindern.

Någon som har lite tips?

Link to comment
Share on other sites

bara liten fråga ...någon som har erfarenhet av kvaliteten på dylika cyl??

ursäkta att jag hänger på tråden...

mvh Michael

Brukar vara av Girlings fabrikat

Jag har dito (en 0,625" och en 0,7"), den ena hade jag liggandes i garaget i säkert 10 år innan jag använde den !!!

För mig funkar dessa bra.

11892.jpg

http://surl.se/ltf

Link to comment
Share on other sites

Ooops..

till kopplingen använde jag kvalitetsgrejer :thumbup: från Vaz både till slav och huvudcylinder, köpte nya för ca 900:-, funkar mycket bra !!

Den cylinder med stålomspunnen slang är till kopplingen. Jag fick även göra en extra led för att göra om kopplingscylindern från tryckande till dragande !!

14470.jpg

14471.jpg

http://surl.se/ojm

Link to comment
Share on other sites

Förhoppningsvis skall jag kunna använda den slav som redan sitter i opellådan (omega r25 från -95)

får kika på mekonomen lite.

Börjar misstänka att det mer handlar om att sätta ett stopp för kopplingspedalen så man inte pressar in för mycket olja i slavcylindern.

Edited by urstad
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...