ake Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Hej på er alla igen Nu har man kommit så långt igen med rambygget att jag behöver ha lite tips och råd. Delad bakaxel klump från Ford sierra som nu är stumt monterad. Ja vad anser ni nu kommer det bli problem med transmitions ljudet? Har någon erfarenhet av det så vill jag gärna ta del av , kanske någon har en länk till ritning eller bild som visar lämplig sätt att hänga med gummibussningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Har stum montering sierra diff jag också. Det är så mycket övriga ljud så det är ingen jag stör mej på:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Min sitter stumt monterad i ramen. Tro mig när jag säger att transmissionsljudet är nog det sista du hör nått av :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ake Posted July 30, 2005 Author Share Posted July 30, 2005 Men då går bygget åt rätt håll :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Har min diffklump monterad i sierrans original bakvagnsram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 keh..? har du tagit loss originalupphäningen från chassiet..? hmm..... måste nog tänka ett tag..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Jag håller helt med Jonte vist kan man höra lite från bakvagnen i låga farter typ under 10 men sedan tar allt annat över. Nartuligtvis främst vindbrus (läs dån) men det är förblufande hur starkt vägljudet blir från däcken. Jag skulle aldrig överväga någon annan upphängning än den som finns på min MK enkel lätt och smidig Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micra Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Har min diffklump monterad i sierrans original bakvagnsram. Intressant, har du lust att visa några bilder på detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts