Ingenjören Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Tjena alla. Då bygget går vidare har jag komit till val av kylfläkt. Har ni använt en gammal bilfläkt eller har ni köpt ny? Var finns billigaste bästa lösning? Då budgeten sedan länge är spräkt skulle en ekonomisk lösning välkomnas :D . /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Begagnad.... Nissan Micra, kylaren och fläkten är i ett paket. gav 400 för båda.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Änvände samma... Men betalade 800 :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Hej!Använder en fläkt från renault 5,monterad framför micrakylet.Funkar kanon! mvh pixbo ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 Hej! Jag har en Micra kyl med fläkt liggandes i källaren! Någon som är intresserad? 200 + frakt kan den väl vara värd? Har själv skaffat "mersa"-kylare 200E liten med stor kapacitet, tror jag. Till ytan ungefär lika stor som en micrakylare men cellpaketet är ca 50% tjockare. Det finns två ingångar i nedre delen av kylaren med banjokoppling :blink: är det någon som vet om det är en integrerad oljekylare i mersans kylare :icon_oops: m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickebo Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 Automatkylare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 min kyl likadan :D ja det är till automatlåda vet om ett par med sådana kylare i seven fynkar bra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Hej. Köpte en fläkt från en Peugeot 205 GTI, den sitter framför kylaren. Funkar kanon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Automatkylare? Ingen aning! köpte den på en skrot. m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Sundberg Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Kylare från en polo, kostar typ 1100:- ny, elfläkt från dalhems, kostar strax under tusenlappen ny. http://img.photobucket.com/albums/v350/Gus...eld/Bild075.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts