Lejo Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Hej en liten fråga angående båge eller helbur på våra locost byggen blir dom inskrivna i reggpapprerna eller kan man sätta dit en båge efter besiktningen? Att jag frågar beror på att om man har en båge så tycker jag att dom kan påstå att jag behöver tre punkts bälte eller har jag fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Hej en liten fråga angående båge eller helbur på våra locost byggen blir dom inskrivna i reggpapprerna eller kan man sätta dit en båge efter besiktningen? Att jag frågar beror på att om man har en båge så tycker jag att dom kan påstå att jag behöver tre punkts bälte eller har jag fel? Vi besiktade med båge och tvåpunktsbälten och det gick bra...i Karlstad i alla fall :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Jag besiktade också med båge och midjebälte, och det står inget i reg papperna om båge på bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Hur fäster ni bågen i ramen, gör ni fästen så att den är möjlig att ta loss utan vinkelslip (fastbultad)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Min är skruvad. Tror att dom flestas är det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Min är också skruvad med 4st M12 vagnsbultar på varje sida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 De skrev inte något om min båge på SBP. Ang. bälte så typa jag min med midjebälte utan några problem, & mytte sedan till 4-punkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Min båge är svetsad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Leijo du har helt rätt om sbp är på det humöret så kan de hävda att du har möjlighet till 3p bälte om du har en båge på vid besiktningen. Jag valde att besikta utan för att ta bort eventuellt tjaffs. Numera har jag 4p och båge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts