Tommy Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Locost Mk har nu blivit inbjudna till en heldag på Gelleråsen Den generösa klubb som bjuder in ca: 10 bilar från vår klubb är Attitude Mc. Heldag på Gelleråsen Lite snabb info om 17/7 då: Samling för incheckning mellan kl 8-8.30. Pris 500:-, medlemskap i arrangerande eller inbjuden klubb behövs. Hjälm och heltäckandee klädsen är krav. Obilgatoriskt att delta på förargenomgång och kunna ställa upp på ett flaggvaktspass. Gatregistrerade bilar med minst trafikförsäkring. Anmälan / info : tommy(a)locostsweden.se före den 3/7 2005 gärna tidigare De första 8-12 bilarna är garanterade plats för dagen! --------------------------------------------------------------------------- Intresserade av Gelleråsdagen: <span style='color:red'> Tommy Jocke.E Arrowsmith Michael Wänström Megablade </span> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Kul att du lyckades sy ihop den här heldagen på en fullvuxen bana :thumbup: Jag funderar på en sak. Som kassör vore det kul att veta om klubben står för betalningen av vår del av banhyran...ska i så fall intresserade deltagare sätta in startavgiften på vårt PGkonto eller skall var och en betala den vid banan? Vi behöver ju ha en bindande anmälningslista, eller? Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Då vi antagligen måste betala för våra platser även om dagen regnar bort, bör väl förskottsbetalning gälla som anmälan. Inga pengar på klubbens konto i förskott = Ingen plats på banan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Varmt välkomna ! Säger jag väl då, sitter nämligen med i styrelsen för Attitude motorclub. Ska bli kul att få se lite 7:or på våra träffar. Kan även säga att vi alltid har en kort besiktning av bilarna innan vi börjar för att se att bilarna verkar säkra. Så kolla att batteri sitter fast samt att det inte läcker några vätskor från bilarna. Vi har även ett förbud mot slicks på våra träffar, kan va bra och veta. Så passa på och anmäl er nu, bandagarna brukar va väldigt lyckade med en stor variation på dom bilar som kommer. Jag bokar redan nu några passagerar varv i dom bilar som kommer ! :D :wohow: Har ni några frågor så tveka inte att ställa dom. Välkomna ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Jag bokar redan nu några passagerar varv i dom bilar som kommer ! Så din är inte klar till den 17/7 ??? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 kanon , då har du ett mål nu att bli klar till PER !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 superbra ordnat :thumbup: Tyvärr fick jag det fantastiska beskedet igår att jag skall till Seatle och jobba mellan den 10 -20 juli vilket gör att jag missar detta och blackracet den 20/7. Helt otroligt :icon_angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 superbra ordnat :thumbup: Tyvärr fick jag det fantastiska beskedet igår att jag skall till Seatle och jobba mellan den 10 -20 juli vilket gör att jag missar detta och blackracet den 20/7. Helt otroligt :icon_angry: Nog är det väl F..N. när det äntligen blir tillfälle att få känna på ett "riktigt" race....sorry Daffe :( Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 18, 2005 Author Share Posted June 18, 2005 Blir det bara Volvo maskiner... är det inga andra som funkar? :whistling: ;) Intresserade av Gelleråsdagen: Tommy Jocke.E Arrowsmith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Blir det bara Volvo maskiner... är det inga andra som funkar? :whistling: ;)Intresserade av Gelleråsdagen: Tommy Jocke.E Arrowsmith iom. att jag inte har så stabilt oljetryck i långa vänstersvängar så avhåller jag mej från att kommentera situationen :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Jag kommer :wohow: med min "FÅRD sierra" :whistling: Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 18, 2005 Author Share Posted June 18, 2005 iom. att jag inte har så stabilt oljetryck i långa vänstersvängar så avhåller jag mej från att kommentera situationen :whistling: Då fixar du Gelleråsen ! :thumbup: Bara 2 skarpa.... Esset och Hårnålen.... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Blir det bara Volvo maskiner... är det inga andra som funkar? :whistling: ;)Intresserade av Gelleråsdagen: Tommy Jocke.E Arrowsmith iom. att jag inte har så stabilt oljetryck i långa vänstersvängar så avhåller jag mej från att kommentera situationen :whistling: :lol: ^ 68 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Blir det bara Volvo maskiner... är det inga andra som funkar? :whistling: ;)Intresserade av Gelleråsdagen: Tommy Jocke.E Arrowsmith Jag har ju tyvärr lovat bort den helgen för familjen sedan lång tid tillbaka. *arghhhh* Vi är på Legoland då....... *!!#$%%%§§* :icon_angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 jag kommer gärna om nån knuffar mej runt på banan... har precis fått klart styrningen :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Får jag hänga med även om jag inte har en locost, utan en Westfield? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 nu är det inte vi som anordnar träffen, men från våran sida är det 100% ok.. :thumbup: alla med sevenliknande bilar är "goa gubbar" som vi säger i göteborg.. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Får jag hänga med även om jag inte har en locost, utan en Westfield? Till skillnad från andra klubbar är vi INTE märkesberoende. Vilken "sevenesk" bil som helst är välkommen i klubben. Pris 500:-, medlemskap i arrangerande eller inbjuden klubb behövs. Medlemsskap i Locost MK är dock nödvändigt om du vill komma till Gelleråsen. PM:a vår kassör Eddy så hjälper han dig om du inte är medlem ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Jag bokar redan nu några passagerar varv i dom bilar som kommer ! Så din är inte klar till den 17/7 ??? ;) Öööö få se nu... Nej det blir den inte !!! :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 kanon , då har du ett mål nu att bli klar till PER !!! Visst har jag ! Lite för mycket kvar och lite för lite tid för att få den registerad innan Gelleråsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 Hur många är anmälda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Hur många är anmälda? Typ 2-3 eller...... varför är det inte fler?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Hur många är anmälda? Typ 2-3 eller...... varför är det inte fler?? Enda helgen denna sommar man inte är hemma :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 6, 2005 Author Share Posted July 6, 2005 Ja! :blink: :blink: Var är alla 7:or när det dyker upp ett sådant otroligt tillfälle att få prova på riktig bana! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Vilka är anmälda? Jag kommer givetvis men jag vill veta när och hur man skall betala. Vi ses Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 10, 2005 Author Share Posted July 10, 2005 Vilka är anmälda? Jag kommer givetvis men jag vill veta när och hur man skall betala. Vi ses Michael Ta med medlemskortet och betala på plats! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 Jag hittade följande uppgifter om Gelleråsen den 17/7. Quote:Locost Mk har nu blivit inbjudna till en heldag på Gelleråsen Den generösa klubb som bjuder in ca: 10 bilar från vår klubb är Attitude Mc. Heldag på Gelleråsen Lite snabb info om 17/7 då: Samling för incheckning mellan kl 8-8.30. Pris 500:-, medlemskap i arrangerande eller inbjuden klubb behövs. (Tag med medlemskort) Eddys kommentar. Hjälm och heltäckande klädsen är krav. Obilgatoriskt att delta på förargenomgång och kunna ställa upp på ett flaggvaktspass. Gatregistrerade bilar med minst trafikförsäkring. Anmälan / info : tommy(a)locostsweden.se före den 3/7 2005 gärna tidigare De första 8-12 bilarna är garanterade plats för dagen! Det här kanske kan räta ut en del frågetecken :D Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 11, 2005 Share Posted July 11, 2005 Tack Tommy :thumbup: det var det som jag ville veta Vi ses hoppas jag :wohow: Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 grymt avundsjuk :wub: på er som kan ta detta tillfälle, skulle själv hoppat på detta men är i Seattle på jobb :icon_angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falk Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Hej, Jag kommer troligen också till Gelleråsen på söndag. :D Tyvärr inte iförd Se7en utan i hustruns ShoppingClio. Min Se7en är ännu inte riktigt banduglig. :icon_oops: Kom gärna och säg hej om ni har tid. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Eftersom man måste vara där redan i svinottan och jag har dryga 20 mil att åka så tror jag att jag åker upp redan kvällen före och sover i bilen(dragbilen alltså). Hoppas det finns någon bra parkering vid banan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Eftersom man måste vara där redan i svinottan och jag har dryga 20 mil att åka så tror jag att jag åker upp redan kvällen före och sover i bilen(dragbilen alltså).Hoppas det finns någon bra parkering vid banan... jag har lite av samma dilemma med avståndet..... (ca. 35 mil enkel resa) Antingen blir jag klar med de modifieringar jag behöver göra innan söndag och åker upp på lördagen. Alternativet är att idiotskruva i mån av tid fredag kväll och lördag för att sedan köra upp på lördag natt / söndag morgon och försöka komma i tid. Synd man inte har semester redan..... det hade underlättat..... en hel del återstår tyvärr.... motorjustering, ombyggnad av oljesump, byte från wire till hydraulisk koppling mm.mm. aldrig att jag hinner med allt men ju mer ju bättre.... hur många är vi nu då? 6-8 st. eller?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Även jag har planer på att övernatta i området troligen i tält Får se om man får med sig allt i sjuan Vi ses Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 14, 2005 Author Share Posted July 14, 2005 Det ser ut som om vi blir ett par (Icke 7:or) Och ca: 8 st 7:or :thumbup: Hoppas att det kommer några Mc-Sjuor från Norge :D Det var en liten trög start på anmälningar till Gelleråsen men på slutet gick det undan :D Det här är kanske något vi ska ta lärdom av. Samma sak hände inför Tullinge. Det funkar med arrangemang , men vi kan nog inte räkna med att det är många som kan boka platser i ett tidigt skede... Detta gör att det kan vara svårt att stå som Huvudarrangör för tex en 1/1 Bandag el liknande. Det bästa är i så fall att vi jobbar i fortsättningen med att samarrangera / bjuda in / bli inbjuden med andra likasinnade klubbar och föreningar. Om det är någon som vill nå mig så lägger jag här ut mitt mobilnr: 070-320 86 52 eller 0590-101 89(Sommarstugan) Kommer att vara hemma fom, Lördag. På Lördag är det en bilutställning i Filipstad. För er som har lust och tid så kan vi ta en sväng dit och samåka till Karlskoga på Söndag morgon från Filipstad. Det finns en Campingplats 200 m bakom där vi bor. Garageplats för 7:or under natten kan nog jag ordna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Det står regn på smhi's hemsida... regn i karlskoga på sön. EM och kväll.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: Och jag som tänkt åka sjua dit. Får se hur jag löser detta Släpen är så djävla dyra att hyra. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 http://www.smhi.se/index.htm Som jag ser det så är det stora möjligheter till uppehåll på söndag. Lördad eftermiddag ser ju inte helt hopplös ut. Hoppas ni kommer grabbar. Jag beställer pizza till vår altan på kvällen. eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 (edited) Jag och Bosse anländer vid niotiden Lördag kväll ( vill bara betala för ett dygn släp) vi får se om vi tittar till er. Hur som helst ses vi på Söndag. Om vädret ändrar sig ändrar vi planer snabbt Vi ses Michael W Edited July 15, 2005 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 15, 2005 Author Share Posted July 15, 2005 Karta till oss: karta Kl: 18.00 Fredag kv, Nu har regnet slutat. Vädret skall bli bra till Söndag över Lördag kv. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Karta till oss: karta Kl: 18.00 Fredag kv, Nu har regnet slutat. Vädret skall bli bra till Söndag över Lördag kv. :thumbup: Väderrapport, Lördag Kl:9.00. Värmland, växlande molnighet, uppehåll, 16 gr. Ser lovande ut för söndagen och Gelleråsen :thumbup: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Tommy du har lagt ut ett nummer till din stuga som går till en Sonja Lyrén i filipstad.... stämmer det ändå??? din svärmor eller något?? ville bara kolla.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 16, 2005 Author Share Posted July 16, 2005 Tommy du har lagt ut ett nummer till din stuga som går till en Sonja Lyrén i filipstad....stämmer det ändå??? din svärmor eller något?? ville bara kolla.... Japp svärmors stuga är det ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Tack Attitude MC för en härlig dag på gelleråsen. Det var en mycket trevlig dag. Kul att träffa er som var där, både från er klubb och de som kam från Locost Sweden MK. Ett trevligt arrangemang som jag hoppas vi får tillfälle att deltaga i vid något mer tillfälle :D Tusen tack :thumbup: Eddy "Kassör´n" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 (edited) Jag vill oxå tacka Attitude MC För en mycket trevlig dag :wohow: och en mycket väl genomfört arangemang. :thumbup: Michael W och Bosse Edited July 17, 2005 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Jag bara måste lägga ut en denna gemytliga bild. Vi ses Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 17, 2005 Author Share Posted July 17, 2005 Jag bara måste lägga ut en denna gemytliga bild. Vi ses Michael Vip-tält (bild) Locost Swedens Vip-Tält ! :D :whistling: Audi och Volvostallen.... Släng er i väggen! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelle Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Gelleråsen blev ömsom vin, ömsom vatten för min del. Det negativa var att strulet med Sjuans läckande kylsystem tog alldeles för mycket tid. Att dessutom vara orsaken till ett långt stopp på åkandet för alla känns botten. (oljeläckage). :( Det positiva var att träffa en del av dem som man läst inlägg av. Alltid positivt att få ett ansikte och bil till de "alias" som finns på nätet. Det var också kul att se hur många olika lösningar på de problem som vi alla har löses av var och en på sitt vis. :) Kanonväder (trots "liten" regnskur) var ju bara toppen! :thumbup: Tack alla bussiga Locost-vänner för ert stöd i depån! Förhoppningsvis blir nästa tillfälle att prova bilen på bana mer problemfritt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 17, 2005 Author Share Posted July 17, 2005 En liten Filmsnutt i "small-format" Gelleråsen 2005 Högerklicka och välj "spara mål som".... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falk Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 En jättetrevlig dag! :thumbup: På rejsa finns det lite bilder att kika på oxå... http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=21024 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts