ake Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Ja det blev lite problem med måtten för jag har inte bakaxel. Som jag har läst nu så verkar det vara volvos 1031 bakaxel som gäller samt 140 spindlar. Men hur är det med 1031 bakaxeln? Är det olika bredd på axeln i förhållande till bil modellen den sitter i? Bult indelningen??? Vilka delar ska jag välja för att få 5 bultar både bak o fram. Eller ska man behöva svarva om alla delar? Broms oken? Ska man ta 240 ok eller? Ja det är svårt att hänga med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 hmm.. skall svara så gott jag kan.. :) vet inte på rak arm hur bred 1031 axeln e men det skall vara samma bredd på dom alla... :) kör du me 140 fram å 1031 bak skall du få samma bultdelning.. :) det går bra att köra med 240ok fram.. jag har 240 turbo (ventilerade skivor) men då får man plana av lite av anläggningsytan mellan oket å spindeln... sök på forumet då det har varit på tapeten innan.. ;) :) å jepps... de e mycket att hålla koll på, men med lite hjälp kommmer det garanterat att gå.. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Det skiljer i bredd på 1031:an om den kommer från en 240 eller 7-900 serien . 7-900 seriens är 80-90 mm bredare kommer ej ihåg exakt mått... bultdelningen är samma som acke skriver men det är inte samma gänga på 140 (tum), så behåll hjulmuttrarna till respektive axel nyare volvo har mm gängor på hjulbultarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ake Posted May 22, 2005 Author Share Posted May 22, 2005 Jag tackar för svaren. Det blir lättare nu att leta delar på skroten :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.