Magoo Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 Vart kan man vända sig för att få sin engelska bakaxel renoverad? kanske åxå stoppa i en diffbroms av någe slag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Det kan t.ex. vara en fordonsutbildning , där brukar det gå att lämna in grejer eller fixa det själv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted May 21, 2005 Author Share Posted May 21, 2005 jag fixxar den gärna själv men har inte en siffra om toleranser el dyligt. Vet någon var man kan få tag på diffbroms av något slag till vettigt pris? är quaife billigast? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 jag fixxar den gärna själv men har inte en siffra om toleranser el dyligt.Vet någon var man kan få tag på diffbroms av något slag till vettigt pris? är quaife billigast? Jag har inga goda erfarenheter av quife's diff när jag hade en sådan i min rallybil, den gick loss på innerhjulet så det stog härliga till. Bytte till en riktig lamelldiff (ZF) och hoppsan vad bra det fungerade. :thumbup: Jag tycker att du ska höra dig för med rallyfolk, dom vet säkert någon som har en diff till engelsk axel liggande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Jag har bra kontakt med en firma som bygger bakaxlar till rally & rallycross och vanliga svenssons... maila mej vad jag behöver veta så ska jag se vad jag kan få för priser åt dej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted May 23, 2005 Author Share Posted May 23, 2005 finns det någon bok om dessa bakaxlarna utgiven hos t.es haynes el liknande? som står om mått å sånt som man behöver veta när man renoverar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted May 25, 2005 Author Share Posted May 25, 2005 Här skall det ju sitta!! Jag har hittat en engelsk sida som säljer beggade bakaxlar o dyl med diffbromsar osv... http://www.rallyusedparts.co.uk/facilities...searchaxles.cfm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Här skall det ju sitta!!Jag har hittat en engelsk sida som säljer beggade bakaxlar o dyl med diffbromsar osv... http://www.rallyusedparts.co.uk/facilities...searchaxles.cfm kolla lite med engelsmännen för det var trögt att få något svar via min kontakt än så länge... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts