Peter A Posted May 19, 2005 Posted May 19, 2005 (edited) Hej alla! Såg att det fanns länkar här på sidan till en flera år gamal och ouppdaterad sida om min och Hans bil, så jag tänkte visa att vi faktiskt kommit lite längre nu :D Bildern är tagna för ett par helger sedan på MGCCs KM på Knutstorp. Både Hans och jag deltog med samma bil, fast vi körde med olika klasser. Målsättningen var främst att lära oss bil och bana, samt att verifiera att allt fungerar som det ska på bilen även när man pressar den varv efter varv på bana. Med hemma modiferad sump, hemmagjord växelspaksförlängare, hemmagjord...... ja ni vet, så finns det mkt som kan strula. Men hör och häpna, det mesta fungerade!! Det som inte var riktigt 100, var bromsarna. Vi har standard Biltema belägg och slangar fram, samt standardolja i systemet. Efter ngra varv börjar bromsarna kännas rätt svampiga, så till nästa gång vi kör på bana får det bli lite nya grejor där. Tiderna då?? Jo både jag och Hans körde på låga 1:15, vilket vi är rätt nöjda med så här första gången. Tror nog att det finns en hel del till att hämta när man vågar utnyttja fästet i R-däcken lite mer.... ;) Sen när där inte finns mer fäste att hitta i kurvorna, får vi väl göra ngt åt de 105hk i vår standard zetec 1800. Den ska väl gå att skrämma upp i åtminstånne 140-150hk utan att tappa speciellt mkt tillförlitlighet ;) (OBS, bilderna är ryvärr rätt stora) http://hem.bredband.net/b254115/Picture_1.jpg http://hem.bredband.net/b254115/Picture_2.jpg http://hem.bredband.net/b254115/Picture_3.jpg Edited May 19, 2005 by Peter A Quote
Jörgen Posted May 20, 2005 Posted May 20, 2005 Hej alla!Såg att det fanns länkar här på sidan till en flera år gamal och ouppdaterad sida om min och Hans bil, så jag tänkte visa att vi faktiskt kommit lite längre nu :D Bildern är tagna för ett par helger sedan på MGCCs KM på Knutstorp. Både Hans och jag deltog med samma bil, fast vi körde med olika klasser. Målsättningen var främst att lära oss bil och bana, samt att verifiera att allt fungerar som det ska på bilen även när man pressar den varv efter varv på bana. Med hemma modiferad sump, hemmagjord växelspaksförlängare, hemmagjord...... ja ni vet, så finns det mkt som kan strula. Men hör och häpna, det mesta fungerade!! Det som inte var riktigt 100, var bromsarna. Vi har standard Biltema belägg och slangar fram, samt standardolja i systemet. Efter ngra varv börjar bromsarna kännas rätt svampiga, så till nästa gång vi kör på bana får det bli lite nya grejor där. Tiderna då?? Jo både jag och Hans körde på låga 1:15, vilket vi är rätt nöjda med så här första gången. Tror nog att det finns en hel del till att hämta när man vågar utnyttja fästet i R-däcken lite mer.... ;) Sen när där inte finns mer fäste att hitta i kurvorna, får vi väl göra ngt åt de 105hk i vår standard zetec 1800. Den ska väl gå att skrämma upp i åtminstånne 140-150hk utan att tappa speciellt mkt tillförlitlighet ;) (OBS, bilderna är ryvärr rätt stora) http://hem.bredband.net/b254115/Picture_1.jpg http://hem.bredband.net/b254115/Picture_2.jpg http://hem.bredband.net/b254115/Picture_3.jpg Ta och sätt i kammarna ifrån xr3i motorn så har du 131 hkr, lätt som en plätt. :thumbup: Caper :D Quote
Daffe Posted May 20, 2005 Posted May 20, 2005 Kanske man kan kika närmare på Tullinge i helgen ;) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.