Jump to content

Mercedesmotor?


HARALDSSON

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Fina motorer, mycket fina motorer, grundmotorserien som kom under åttiotalet är konstruerade av porche. (eller var det dieslarna, hmm mins inte riktigt :) )

sen är ju frågan om de är så stora och tunga som man gjärna får för sig, diffen ser då liten ut, fyrorna är inga hus direkt, växellådorna har jag inte tittat närmare på.

Link to comment
Share on other sites

Fina motorer men dom är väl inte speciellt sportiga, min gamla 200 var urstark långt ner i registret men ganska pinad när varven ökade. Fast det klar 16 ventilaren är ju något helt annat:) Har för mig att motorerna står ganska vertikalt så det kanske kan bli svårt med höjden? Jag gillar Mercedes, kvaliten på de gamla modellerna är häpnadsväckande, lyssna bara på dörrklangen:)

Borken

Link to comment
Share on other sites

men att ändra lutningen på motorerna är ju inte direkt något problem, men de flesta jag hört som gjort det har rätat upp nån volvomotor.

Sen tror jag att sportigheten kan anpassas. se till exempel E 220 motorn på 150 hkr är ju riktigt kul att köra. Och sportigheten tror jan i mångt hänger ihop med det ogynsamma vikt-effektförhållaqndet på de med småmotorerna.

En 124 med 3 eller 3.2 liter motorn är ju riktigt trevlig att gasa med, även om det kanske chassiemässigt är med GT-vagn än sportbil.

Edited by DIRAVI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...