Micael Posted November 28, 2003 Posted November 28, 2003 Jag har köpt ett par Dellorto 40:or till min Pinto. Givetvis snubblade jag över ett par Weber 48:or till nästan samma pris precis efter jag hade köpt dellortorna. Pinton är helt standard och jag kommer inte att trimma den i första svängen. Så frågan är om man ska köra med dellortorna eller om man ska satsa på webrarna. Funkar det köra med 48:or på en standard Pinto? Nån som vet ? Quote
pacman Posted November 28, 2003 Posted November 28, 2003 48-or är kanske lite att ta i, men du kan alltid byta halsringar, t ex 36 eller 38 mm. Då har du möjlighet att bestycka om senare om du vill ha vassare kammar etc. Dellorto tillverkas väl inte längre? :blink: Quote
Micael Posted November 28, 2003 Author Posted November 28, 2003 Japp, dom tillverkas inte längre. Men det finns reservdelar till dom fortfarande. Quote
Flying finn Posted November 28, 2003 Posted November 28, 2003 Kör med 40:or på min pinto 1,6 med 34 mm halsringar. Använde 36 mm halsringar i senaste sommar, fick lite för lite bensin. Quote
Jörgen Posted November 28, 2003 Posted November 28, 2003 Japp, dom tillverkas inte längre. Men det finns reservdelar till dom fortfarande. Menar du att Dellorto40 inte tillverkas längre eller att dellorto överhuvudtaget inte tillverkas längre? För själv kan jag ta hem Dellortoförgasare via en generalagent i sverige och det är alla modeller har jag för mig. Caper :D Quote
Micael Posted December 1, 2003 Author Posted December 1, 2003 Enligt rykten så tillverkar inte Dellorto några förgasare längre. Sen vet jag inte om dom pysslarmed nåt annat. Quote
Recommended Posts