Thomas Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Jag har en opel GSI 16v 2,0XE motor och har gjort ett annat insug .. och insugsspjällen är 66+27mm min luftmassemätare är 60mm????? original samt nätad så det minskar ca 25% till .. Kan man sätta en större LMM eller ta en större LMM och flytta över platinatråden med tillb. och få det att funka med original databox. det ska heta motronic tror det är 2,5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 16, 2005 Author Share Posted April 16, 2005 Ingen som provat på?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Sundberg Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Du ska inte behöva större lmm på xe:n i första taget... inte vad jag har förstått iaf. Sen nästa steg i att trimma blir väl programerbart sprut? å då kan du kasta lmm för gott :) Jag ska köra min med orginal styrsystem i sommar, men till vintern blir det nått diy system! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 21, 2005 Author Share Posted April 21, 2005 luftmassemätning är annars ett bra sätt att mäta på-. så vi får prova och se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Sundberg Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 luftmassemätning är annars ett bra sätt att mäta på-. så vi får prova och se. Jo förvisso! Men det ser så dumt ut med fyra småmätare om man vill ha separata spjällhus som sticker ut genom huven ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts