Guest real7 Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 http://www.totalkitcar.com/tkc_article_862.php Scrolla ner till sista bilden. VARFÖR? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 Hujedamej! :o no it's not a Caterham that's had its front knocked off. It's a one-off three wheeled device called a Trident Miler. I don't feel very well! Words & Photos by Steve Hole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 VARFÖR? Solklart !!! Man kan nog få in en sådan också i garaget (jämte den 4-hjuliga locosten) :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 :) påminer om den där tre hjulingen som är med i MR Bean filmeran... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 :icon_angry: :icon_angry: hallå där förresten.... jag kom att tänka på är inte sådant där straffbart att göra?? minns jag inte fel är straffsatsen på det först skampålen i 2 veckor för att sedan slita hundra gånger spö offentligt på söndagen utanför kyrkans vapenhus. :icon_angry: :icon_angry: :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonteN Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 Det där var ju en sanslöst ful historia! Den ser så "fel" ut så man få ont i magen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Usch!! Först en rad "vill-ha"-bilar, sedan sist denna £3#"%&! Min mage reagerade och jag måste sätta tangentbordet i duschen en stund. Lukten går nog aldrig bort tyvärr. Borde vara straffbart att publicera sådana bilder på Internet! :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 (edited) Jag tycker faktiskt att ni är lite väl hårda... Det är inget jag skulle vilja bygga själv, men samtidigt tycker jag att den är riktigt rolig i samma stil med de som bygger en trike på VW-bubblan och behåller hela bakre karossen. Edited April 7, 2005 by Friberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Usch!!Först en rad "vill-ha"-bilar, sedan sist denna £3#"%&! Min mage reagerade och jag måste sätta tangentbordet i duschen en stund. Lukten går nog aldrig bort tyvärr. Borde vara straffbart att publicera sådana bilder på Internet! :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: tangentbord brukar inte vara så dyra, nån hundring bara... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Det fins ett antal Lomax med ett bakhjul i mitten, de tycker jag är riktigt söta. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Det fins ett antal Lomax med ett bakhjul i mitten, de tycker jag är riktigt söta. Två hjul fram & ett bak är en helt annan sak. Det funkar ju! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Det fins ett antal Lomax med ett bakhjul i mitten, de tycker jag är riktigt söta. Två hjul fram & ett bak är en helt annan sak. Det funkar ju! Ja, enda felet med lomaxarna är ju den överväldigande effektbristen med två cylindrar på sammalagt under 500cc och felhjulsdrift :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Jag tycker faktiskt att ni är lite väl hårda... Det är inget jag skulle vilja bygga själv, men samtidigt tycker jag att den är riktigt rolig i samma stil med de som bygger en trike på VW-bubblan och behåller hela bakre karossen. Kan inte bli nog hårda. :mad: Är det verkligen tillåtet attpublicera sådana bilder? :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Varg Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 Blir väll mindre luftmotstånd med bara ett gömt framhjul? Så bilen blir snabbare samtidigt som man skär ner på matrialkostnaderna (bara ett hjul). Sanna locostare borde få lyckotårar i ögonvrån när dem ser detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 den kanske blir snabbare, men hur går det när man vill svänga lite inspirerat ?? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheetah1 Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Det säger dunk, och vips så använder man ena lyktan som hjul också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s-o Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Två hjul fram & ett bak är en helt annan sak. Det funkar ju! Jo, en sån här har jag velat bygga hur länge som helst. Å andra sidan påstås det att gamle farbror Morgan hade en handske som var förstärkt med nitar för att kunna stötta bilen vid riktigt inspirerad körning, så det är möjligt att jag skulle bli tvungen att lära mig en lite annan körstil än vad jag är van vid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Två hjul fram & ett bak är en helt annan sak. Det funkar ju! Jo, en sån här har jag velat bygga hur länge som helst. Å andra sidan påstås det att gamle farbror Morgan hade en handske som var förstärkt med nitar för att kunna stötta bilen vid riktigt inspirerad körning, så det är möjligt att jag skulle bli tvungen att lära mig en lite annan körstil än vad jag är van vid. Är det en sådan med JAP motor fram så har jag sett en live på utställning.. den var frän men skitful samtidigt den jag såg.... påminner starkt om den på bilden här ovan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts