Cabelguy Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Tja! jag söger ritningar på olika bygge o modeller? e det någon som vet en sida lr har ritningar liggandes på en bil lr flera? lr finns det några hemsidor där man kan ladda ner ritningarna? mvh\\ Kristian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 På vår länksida på Locostsweden.se så finns länken till McSorley På den sidan hittar du 3 olika ritningar för se7en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Hejsan och välkommen till forumet. Testa och sök, så kommer du hitta massvis med info. McSorley heter en nisse som har en hemsida med ritningar t ex. H Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Tja!jag söger ritningar på olika bygge o modeller? e det någon som vet en sida lr har ritningar liggandes på en bil lr flera? lr finns det några hemsidor där man kan ladda ner ritningarna? mvh\\ Kristian Hej! Jag har lagt ut ritningar på http://groups.msn.com/Super7Karlstad, under Dokument/Drawings/Locost BeLo Rev 3.6. Dessa är avsedda för Taunus-spindel och bakaxel, men kan naturligtvis ändras efter behov. Fronten är ändrad något för att lättare kunna anpassa A-armarnas infästningspunkter, vilket brukar vara lämpligt vid användning av större hjul än orginalet (om man inte vill ha en terränggående Locost... ;-) Bredden är 1100 mm vilket var lagom med min axel, fälgar och skärmar. Fälgar med stort ET rekommenderas, dels pga spindlarnas geometri, men också för att inte få en allt för bred bil trots bred axel. Ritningarna har tagits fram av leto från en 3-D modell i ProE som han gjort. Allt är måttsatt med otrolig precision, så om man bara kapar noga så passar t.o.m. de rör som går snett i rymden som handsken. Jag har byggt efter dessa ritningar och sparat massor av tid på att allt passar så bra. Lycka till med bygget! Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cabelguy Posted April 11, 2005 Author Share Posted April 11, 2005 På vår länksida på Locostsweden.se så finns länken till McSorleyPå den sidan hittar du 3 olika ritningar för se7en. jo jag har sett hanns hemsida! men där har jag ej hitat plåtarn som ex. sitter på styr armen (A:et). sen ligger ju hanns ritningar i ett pdf dockument. o jag skulle villa ha alla plåtar i en cad fil. så jag kan laserskära dom sen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts