cealm Posted October 31, 2025 Posted October 31, 2025 (edited) Det är dags att avsluta min bilbyggarkarriär som började 1973. Innevarande Sevenbil kommer jag inte bygga klar för registrering Som information blev bilen SFRO 1 godkänd för cirka 8 år sedan. Det godkännandet har med god marginal sett sitt bäst före datum. Bilen är dock inte förändrad så rimligen borde en ny SFRO 1 inte stöta på problem. Är någon intresserad så föreslår jag ett PM till mig för fortsatt diskussion. Hälsningar cealm Edited November 1, 2025 by cealm Quote
mloisg Posted November 22, 2025 Posted November 22, 2025 Tråkigt att höra att din bilbyggarkarriär är över då du har varit en stor om inte den största inspirationskällan till att amatörbygga ett fordon. Men var sak har sin tid. Quote
cealm Posted November 23, 2025 Author Posted November 23, 2025 Tack för de orden, det har varit roligt att bygga och några bilar har det blivit. Intresset för den kvarvarande bilen har varit svalt, gränsande till iskallt. Orsaken kan vara att den har 1 hjulaxel för mycket mot vad som är brukligt. Quote
kengren Posted November 23, 2025 Posted November 23, 2025 Du har varit en frisk fläkt på vårt forum under många år. Jag saknar dina inlägg Quote
vedde Posted November 24, 2025 Posted November 24, 2025 Håller med, att jag har fått många tips och råd av dig som färsking och det har varit roande att läsa alla dina inlägg om alla byggen. Men som sagt var sak har sin tid, tack för den du lagt på att inspirera oss andra./VeddeSkickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
cealm Posted November 25, 2025 Author Posted November 25, 2025 Tack allihop för de snälla orden. Roligt att kunna varit till hjälp på olika sätt. Jag får göra ett ryck med bilen på Blocket också och kanske något annat ställe men som det är nu tar den bara plats i verkstaden. Jag bygger andra saker än bilar nuförtiden, maskiner med hydraulik. Det är bättre att få jobba med dessa under tak för det är lite enklare. Endera dagen ska lag lyfta ut 6x4 bilen så den får stå ute men under tak tills bilens vidare öde är bestämt. 2 Quote
LUPUS Posted November 27, 2025 Posted November 27, 2025 (edited) denna dök upp i flödet , jag tänkte av någon anledning på dig 🙂 Stäm honom för stöld Edited November 27, 2025 by LUPUS 1 Quote
cealm Posted November 27, 2025 Author Posted November 27, 2025 Den på bilden är avsevärt mycket finare än min och dessutom klar..... Quote
Jocke4U Posted November 27, 2025 Posted November 27, 2025 Instämmer i hyllningskören, du har varit saknad på forumet och träffarna men som andra har skrivit så har var sak sin tid. Jag har själv "torka" utan hobbyfordon för tillfället. Trots din låga profil senaste åren så är du ohotad 1:a i antalet inlägg 😄 3 Quote
Recommended Posts