Jump to content

Tips från de som byggt klart


gka

Recommended Posts

Jag tänkte att alla ni som har byggt färdigt eller iaf kommit en bit kunde samla alla era erfarenheter och misstag i denna tråd. Till exempel "jag skulle inte gjort x innan jag gjorde y" eller så.... ja ni vet. Saker som ni har lärt er som ni skulle ha haft nytta av att veta innan ni började helt enkelt. Sånt som kan spara tid, arbete, pengar, eller hår för oss som inte kommit lika långt.

Vad tror ni, kan det bli nåt? Eller ni gör kanske inga misstag?! ;)

Link to comment
Share on other sites

Bra idé, en annan grej vore att skapa en liten databas med luriga lösningar fotograferat och dokumenterat.

T ex olika lösningar av bakaxlar, framvagnar, kardaner, pedalställ, styrning osv

H Borken

Link to comment
Share on other sites

går alltid att starta en egen tråd under F.A.Q där man förklarar hur man gjort.. :)

(F.A.Q = Frequently Asked Questions, eller "Vanligt Förekommande Frågor" på ren svenska... )

Link to comment
Share on other sites

Bra idé, en annan grej vore att skapa en liten databas med luriga lösningar fotograferat och dokumenterat.

T ex olika lösningar av bakaxlar, framvagnar, kardaner, pedalställ, styrning osv

H Borken

Jo, det kan man ju göra, en sak i taget... :) Men det var visst ingen som nappade här? <_<

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är en skitbra idé!! Jag ligger ju också i startgropen nu att börja bygga..... tycker absolut att ett FAQ är en bra idé....

Jag snackade mycket med Pixbo under mässan, han hade många bra tips på förändringar som jag skulle tänka på...

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är en skitbra idé!! Jag ligger ju också i startgropen nu att börja bygga..... tycker absolut att ett FAQ är en bra idé....

Vi har en FAQ också, men det jag tänker på är de sakerna som man inte frågar om för att man inte vet att man borde göra det. Tips alltså, så det var därför jag skrev här. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...