Tommy Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Jag behöver lite hjälp med fakta till mitt tillverkarintyg Det jag behöver veta är : Tankvolym för Saab v4 tanken och Volvos garanterade axelbelastningar (140 fram) och 740 bak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Axellasterna kan du få fram enkelt genom att ringa till teknisk service på bilprovningen. där pratade jag med en mycket hjälpsam person när jag letade dessa uppgifter Skriv väl Michael W SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan76 Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Hej! Vad behöver man ha med på Tillverkarintyget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Hej Det finns ett förslag på tillverkarintyg på SFROs sida, http://www.sfro.com/tillverkarintyg.pdf men egentligen gör SFROs besiktningsprotokoll samma sak numera. Men det är bra att fylla i intyget före SFRO-besiktningarna och komplettera gärna med vilken effekt du dimensionerat bilen för, och vilka materialdimensioner och -kvaliteter du använt. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Betyder "garanterade axelbelastningar" belastningarna på mina axlar,eller vad donatorbilen hade? Man använder ju bara spindlar och nav av framvagnen. :blink: mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Det är du som är byggare och strikt sett är det du som bestämmer vilka axelbelastningar bilen tål. SFRO ska dock göra en rimlighetsbedömning och då är det klart att donatorbilens siffror är intressanta. Oftast är det hjullager och spindlar som är den kritiska delen. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 I mitt fall använder jag en 2.0 pinto och Taunus spindlar. Samma motor satt i Taunusen. Då kan jag ju ta reda på axelbelastningar från Ford. Bak är det Scorpio. Tack för infot! mvh pixbo :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.