Danielsson Posted yesterday at 04:31 PM Posted yesterday at 04:31 PM (edited) Verkar som att jag fyllt mitt utrymme för bilder, kan man se om det är så någonstans? Finns det något smidigt sätt att utöka eller batch-ersätta alla existerande bilder med bilder av lägre kvalitét eller så? Mvh Anton Edited yesterday at 04:33 PM by Danielsson 1 Quote
DomiSeven Posted yesterday at 06:43 PM Posted yesterday at 06:43 PM Du kan se dina bifogade filer genom att klicka på din profilbild uppe till höger och klicka på Mina bifogade filer. Där kan du även ta bort bilder, men då försvinner de från inläggen och ersätts med en tom ruta. Det bästa är kanske att ta bort dem i inläggen, då tas de även bort från servern. Den tidigare gränsen var 600MB för klubbmedlemmar men jag har nu ökat den till 800MB. För icke medlemmar är gränsen 300MB. Quote
DomiSeven Posted yesterday at 06:46 PM Posted yesterday at 06:46 PM Det finns inget smidigt forumverktyg för att sänka kvaliteten på bilderna. Då får man ladda ner dem, krympa och ersätta dem manuellt. Quote
vedde Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago Tapatalk frågar om 3 olika storlekar när man laddar upp bilder, jag kör alltid på mellan för att få in fler men någorlunda zoombara i min tråd. Jag har massor med bilder på mina 36 sidor långa tråd och har inte haft några problem Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
Danielsson Posted 4 hours ago Author Posted 4 hours ago Tack för hjälpen! Jag ser mycket riktigt ut att ha fyllt upp mina 600mb. Kortsiktigt så får jag börja ladda upp mer komprimerade bilder, långsiktigt så får jag se ifall jag behöver ersätta existerande också. Kanske ska prova köra tapatalk för att göra processen smidigare som du säger vedde. Quote
Recommended Posts