Jump to content

Turbo + Se7en är inte alls så dumt!


Sonett7

Recommended Posts

Hade den stora äran att få en åktur med Staffans Septem igår... Han har precis fått i T5-motorn med 225 hästar istället för den "sura" 170-hästars GLT-motorn han hade i tidigare och jag måste säga att det inte alls är så dumt med turbo i en Se7en! (Tur för mig eftersom jag själv bygger med avgasbroms :D). Blixtrande acceleration i kombination med enorm väghållning är en helig alians... och nu ångrar jag inte att jag köpt på mig en massa trimdelar till min egen motor även om jag ett tag undrade vad jag egentligen pysslade med. :prop:

Tackar och bockar för provturen! Nu är verkligen suget efter att bosätta mig i garaget ännu större än tidigare... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ha... Jo visst! Men i att bygga klart innebär ju ändå att jag kan locka fram lite fler än de original 154 hästarna. Trimkammarna och specialmappning kan vänta tills jag portar toppen och river motorn för att plocka bort balansaxlarna ;)

Kanske dags att svänga förbi ditt garage nån kväll och spana in vad som hänt... har du beställt stötdämpare förresten?

Edited by Friberg
Link to comment
Share on other sites

Försökte nå dig angående englandsbeställning men lyckades inte, nån svarare som sa att för tillfället kan du inte nå den du söker...

2-3 veckors leveranstid på dämparna... typiskt, fick reda på det när beställningen var registrerad. En kollega skulle över till england och hämta grejor och tanken var att han skulle ta med mitt paket hem..

Vad jag vet så är inte grejorna skickade från england än så det kan finnas möjlighet att kompletteringsbeställa...

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ha... Jo visst! Men i att bygga klart innebär ju ändå att jag kan locka fram lite fler än de original 154 hästarna. Trimkammarna och specialmappning kan vänta tills jag portar toppen och river motorn för att plocka bort balansaxlarna ;)

Kanske dags att svänga förbi ditt garage nån kväll och spana in vad som hänt... har du beställt stötdämpare förresten?

tjena , behöver ett saab råd

har blivit erbjuden ordentligt sido en krockad 9000 2.0 lågtryckare från 94 . 17.000 mil . ( motor mm bör ha klarat sig )

Behöver med andra ord bjuda något "skäligt"

vad kan en sådan vara värd ???

motorn kan ju alltid vara bra att ha.......

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på att Saab 9000 är ordentligt undervärderad på marknaden och denna även är smälld så skulle jag tro att priset ligger mellan 5-10kkr på sin höjd beroende på om den har skinnklädsel o dyl...

Skall du skaffa dig en besiktningsmotor? ;)

EDIT

Förresten verkar det vara en B204S -alltså en ltt utan laddluftkylare... ännu enklare installation! :prop:

Edited by Friberg
Link to comment
Share on other sites

Håller med 5-10000:- låter rimligt beroende på hur allvarlig smällen är.

Just den modellen är eftertraktad och en hel som gått så lite som den

får man ge ca: 36000-48000:- för. :(

2 l kortmotorn -94 är bombsäker ur hållfasthetssynpunkt, kan trimmas hårt med

orginalgrejjer. :thumbup:

Caper ;)

Link to comment
Share on other sites

Hade den stora äran att få en åktur med Staffans Septem igår... Han har precis fått i T5-motorn med 225 hästar istället för den "sura" 170-hästars GLT-motorn han hade i tidigare

Oj, jag tyckte det räckte bra som den var! :) Hur tänker han göra när det blir dags för besiktning? Låtsas som ingenting, eller byta motor igen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...