Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag klurar vidare på mitt bygge och ska väl komma till skott inom några år iaf 😅

Kollade på ett kit från Mk och undrar dels om någon byggt på detta och vad SFRO kan tycka om deras grejor??  Går det att beställa rakt av eller behöver man diverse intyg för att inte stöta på patrull? Har för mig att vi via sfro har lite högre krav på hållfasthet än i England.. IMG_1057.thumb.png.9621cc65e0a77b11a9433711750b73fe.png

Jag tar priset ännu med en nypa salt även om det känns ok eftersom jag vare sig kollat frakt tull och moms ännu..  

Posted

Vi har besiktat flera MK Indy och det brukar oftast gå bra, med lite justeringar som för de flesta kit. Minns jag rätt har det gått att beställa dessa ramar med 2 mm gods, kolla upp det innan beställning är mitt råd.

  • Thanks 1
Posted

Tack Gustav för svaret, 

jag vet iaf att GBS kan leverera med 2mm men Mks framvagn är ju lite trevligare. 
ska skicka ett mail och kolla med dem.. 
Behöver tillverkaren skicka med intyg på vad de vitala delarna är gjorda av, tänker tex på bärarmarna ? 

 

Posted

Jag beställde min MK Indy med 2mm gods, och det var inga problem.  Vissa rör blev tjockare än 2mm om man omvandlar måtten. Fick med mtrl-spec på vad som användes. Ramen var en RX5 för Miata drivlina. Man har ändrat motorfästena sedan jag köpte, till det bättre. Jag gjorde om mina.

  • Thanks 1
Posted

Godkväll Henrik och tack för infon. 
hur tycker du att det funkar med stötdämparna på framvagnen på insidan av ramen? Hur komplett beställde du ditt kit och tycker du i efterhand att du valde rätt nivå ? 

Det är lite lustigt när man kollar deras hemsida då priserna anges som inklusive moms… hur hanteras det eftersom man inte betalar moms där och här? 
vilken tullsats åkte du på? 

Posted

Jag köpte precis innan brexit, men momsen drar dom bort innan man betalar, iaf när jag köpt lite grejer i efterhand. Skickar mer info om kit mm imorgon! 

  • Thanks 1
Posted

Jag beställde kit 1 och 2, vilka är nästan samma fortfarande. Styrväxel, Escort MK2, ingick dock förut, om jag inte missade den nu. Sen beställde jag kortad mellanaxel då den nästan inte kostar något mot för att korta själv. Beställde även med fullbur och modifierad "steering link", så slapp man krångla med det. Köpte även grenrör för LHD då man inte kan använda original, men det var det lite jobb på. Anläggningsytan mott toppen hade slagit sig vid svetsning samt att man skulle vilja ha ett 4-2-1 rör, och det dom erbjuder är 4-1.

Dämparna fungerar perfekt med pushrod, inga problem.

Ångrar att jag sålde min, så det blir kanske ett nytt bygge framöver. Dock har priserna gått upp ganska mycket sedan jag köpte... Bara fråga på om det är något du undrar över.

  • Thanks 1
Posted

Tack Henrik, 

Jag har en sista fråga just nu men kommer säkert komma fler lite längre fram. 
jag har även kikat på zero chassi och det är väl heller inte osannolikt att även du gjorde det innan du beställde… och om det var så, vad fick dig att välja Mk indy och inte GBS? 

Posted

Ja, jag kollade på den också men var inte intressant.  Använder original bromshuvundcylinder och jag ville ha bromsvåg, samt rent utseendemässigt gillar jag inte den, och inte aluminium på sidorna. Sen verkar inte den lika utvecklad för bana med hjulupphängningar mm, men kan ha fel.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...